Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 9   [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tamiya F4U-1 Corsair 'Marines Dream' afgewerkt + eindfot
BerichtGeplaatst: wo 18. jan 2017, 16:40 

Ge-wel-dig.. :hail:

Als ik dit zie, denk ik alleen maar: man, man wat moet jij (ik dus) nog een hoop oefenen... :shock:
Het spuitwerk, de verwering, de details.... alles zeg maar...
Schitterend resultaat Danny. :ok:

Enige minpuntje zijn de foto's... (moet toch wat te zeuren hebben.. :titter: ). Word tijd voor een foto studiootje Danny, met een beetje verlichting rondom. Zijn je bouwwerken wel waard..

Je kunt overigens ook wel zien dat dit een hele goede kwaliteit kit is... Toch ook maar eens sparen... :roll: :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18. jan 2017, 21:35 

Citaat:
Danny, ik zou haast zeggen dat het een echte was in plaats van een 1:32 model. Het is ook wel een prachtige kit trouwens. Maar ik moet zeggen, ik schrok wel even van die extreme uitlaatverwering aan de onderzijde. Zag dit er echt zo uit?
Hele mooie verwering aan de bovenzijde in ieder geval, heb je dit gewoon aangebracht d.m.v. spuitwerk of is dit een andere manier van verweren en dan doel ik vooral op de roetsporen bij de mitrailleurs.

Wat de uitlaat verwering betreft, dit hing sterk af van het gebruik. Marines Dream was een extreem verweerde kist, in feite moest de wheatering op mijn model nog veel meer aanwezig zijn. Maar ik heb dit bewust niet gedaan omdat ik het niet al te bombastisch wou laten overkomen.

De roetsporen zijn met de airbrush aangebracht alsook de post shading. De chipping heb ik met de spons techniek aangebracht.

Citaat:

Ge-wel-dig.. :hail:

Als ik dit zie, denk ik alleen maar: man, man wat moet jij (ik dus) nog een hoop oefenen... :shock:
Het spuitwerk, de verwering, de details.... alles zeg maar...
Schitterend resultaat Danny. :ok:

Enige minpuntje zijn de foto's... (moet toch wat te zeuren hebben.. :titter: ). Word tijd voor een foto studiootje Danny, met een beetje verlichting rondom. Zijn je bouwwerken wel waard..

Je kunt overigens ook wel zien dat dit een hele goede kwaliteit kit is... Toch ook maar eens sparen... :roll: :D

Dank u Peter :ok:

Wat de foto's betreft, spijtig genoeg heb ik daar niet echt veel plaats meer voor, ik vrees dat ik de fotografie op een ander vlak nog wat zal moeten bijschaven.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18. jan 2017, 23:02 

Ja, werkelijk prachtig modelbouw.
Zeer geslaagd. Compliment :ok:

Die antennebekabeling, hoe heb je dat gedaan?
Ik bedoel die kleine klosjes (zeg maar) aan het draad.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. jan 2017, 00:57 

Citaat:
Ja, werkelijk prachtig modelbouw.
Zeer geslaagd. Compliment :ok:

Die antennebekabeling, hoe heb je dat gedaan?
Ik bedoel die kleine klosjes (zeg maar) aan het draad.

Bedankt Grover :ok:

De antennekabels zijn elastische draad van Ushi, die klosjes zijn koperen buisjes van 0.4 inner diameter/ 0.2 outer diameter.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. jan 2017, 02:11 

Wat een verschrikkelijk mooi model. Ziet er echt afgeleefd uit. :ok:

markie schreef:
Maar ik moet zeggen, ik schrok wel even van die extreme uitlaatverwering aan de onderzijde. Zag dit er echt zo uit?

Het zou best kunnen, hier een skyraider demo kist, die toch heel goed onderhouden worden, heeft ook een flinke roet/olie laag…
Afbeelding

Danny, een puntje, op de vleugels heb je wel chipping toegepast maar bij de ingang van de cockpit niet en ook niet aan de voorkant van de vleugels. Ik ben geen kenner maar ik zou toch verwachten dat daar ook enige mate van chipping zou zijn. Of heb je een specifieke foto waarvan je deze heb gebouwd? :panic:

Verder niets anders dan lof voor je bouwkunsten. :hail:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. jan 2017, 10:29 

Citaat:
Danny, een puntje, op de vleugels heb je wel chipping toegepast maar bij de ingang van de cockpit niet en ook niet aan de voorkant van de vleugels. Ik ben geen kenner maar ik zou toch verwachten dat daar ook enige mate van chipping zou zijn. Of heb je een specifieke foto waarvan je deze heb gebouwd? :panic:

Verder niets anders dan lof voor je bouwkunsten. :hail:

Reimer

Beste Reimer,

bedankt voor de opbouwende feedback, dat is zeer gewaardeerd. :ok:

Wat de chipping betreft, heb ik veel foto's bekeken van operationele kisten, en wat me opviel was, dat ter hoogte van de cockpit de chipping vrijwel onbestaande was. Dat kwam voornamelijk door de walk-way ter hoogte van de cockpit. Vandaar moest de piloot via step-in's in de romp verder de cockpit vinden. Waarom de chipping zo opzichtig is, meer naar de voorzijde van de vleugel, komt omdat de ground-crew's daar stonden tijdens het refuel-en van die kisten. Ik heb dus de chipping gebaseerd a.d.v. foto's.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. jan 2017, 23:06 

Ik vind het een prachtig model geworden, Danny! Zoals we van je gewend zijn op perfectionistische wijze gedocumenteerd, gebouwd en gespoten. Echt vakwerk! Een heel mooie uitvoering van de Corsair, in een prachtige Pacific camouflage.

Toch heb ik nog twee vragen/ kritiekpuntjes.

Ik ben niet zo enthousiast over de zwart/grijze spuitlijnen die je als een soort postshading over de panellines hebt aangebracht. Het ziet er in mijn ogen een beetje raar of overdreven uit. Wat is je idee hierachter? Of komt het door de belichting dat het er wat overdreven uitziet?

Op de foto's kijk ik zo door de mitrailleuropeningen de vleugel in en lijk daar het grijze plastic te zien. Nu weet ik wel dat dat waarschijnlijk vooral door de fotobelichting komt. Normaal zie waarschijnlijk alleen een zwart gat. Maar op schaal 1/32 moet je daar toch de mondingen van de mitrailleurlopen kunnen zien, en op deze schaal is dat ook goed maakbaar, bijvoorbeeld met messingbuis, of dmv aftermarketproducten.

Neemt niet weg dat je weer prachtig werk geleverd hebt! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20. jan 2017, 00:38 

Ik vind het een prachtig model geworden, Danny! Zoals we van je gewend zijn op perfectionistische wijze gedocumenteerd, gebouwd en gespoten. Echt vakwerk! Een heel mooie uitvoering van de Corsair, in een prachtige Pacific camouflage.

Toch heb ik nog twee vragen/ kritiekpuntjes.

Ik ben niet zo enthousiast over de zwart/grijze spuitlijnen die je als een soort postshading over de panellines hebt aangebracht. Het ziet er in mijn ogen een beetje raar of overdreven uit. Wat is je idee hierachter? Of komt het door de belichting dat het er wat overdreven uitziet?

Op de foto's kijk ik zo door de mitrailleuropeningen de vleugel in en lijk daar het grijze plastic te zien. Nu weet ik wel dat dat waarschijnlijk vooral door de fotobelichting komt. Normaal zie waarschijnlijk alleen een zwart gat. Maar op schaal 1/32 moet je daar toch de mondingen van de mitrailleurlopen kunnen zien, en op deze schaal is dat ook goed maakbaar, bijvoorbeeld met messingbuis, of dmv aftermarketproducten.

Neemt niet weg dat je weer prachtig werk geleverd hebt! :ok:

Beste Huib,

bedankt voor de mooie commentaar, dat waardeer ik ten zeerste :ok:

Wat betreft de kritiek puntjes :

de post shading ziet er inderdaad harder uit op de foto's dan dat het in het echt is. Natuurlijk, over smaak valt te twisten want, je bent voorstander of niet, en dat kan niemand je kwalijk nemen. Ik ben blij dat je je er vragen bij stelt, want dat wil alleen maar zeggen dat ik bij mijn volgende project hier meer aandacht moet aan schenken, alvast bedankt om mij op dit vlak te duiden :ok:

Wat betreft de mondingen, inderdaad je hebt hier overschot van gelijk, maar, ik heb hier een uitleg voor.......zeg maar dat ik mij er ga proberen uit lullen :lol: :lol: :lol:

Nee serieus, ik heb eerlijk gezegd hier niet veel aandacht aan geschonken vanwege het feit dat ik in eerste instantie van plan was om de gun port's af te tapen zoals dat destijds gebruikelijk was bij Corsair's in het Pacific theater. Het gebeurde vaak dat één van de zes machinegeweren blokkeerden, en op deze manier kon men onmiddellijk achterhalen welke defect was. Ik ben er echter nog niet uit of ik decals ga gebruiken of tape, dus bij deze word dit probleem nog opgelost.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20. jan 2017, 12:57 

Heel erg mooi werk weer, Danny!
De puntjes zijn allemaal wel genoemd onderhand, al moet ik zeggen dat ik die post shade wel mooi vind staan.
Het geeft het geheel een mooi afgeleefde look, zoals de echte Marines Dream ook een afgeleefde kist was.

Voor de gun ports zou ik decals strips gebruiken.
ik denk persoonlijk dat tape net wat te dik is om overtuigend over te komen ;)

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20. jan 2017, 16:30 

Citaat:
Heel erg mooi werk weer, Danny!
De puntjes zijn allemaal wel genoemd onderhand, al moet ik zeggen dat ik die post shade wel mooi vind staan.
Het geeft het geheel een mooi afgeleefde look, zoals de echte Marines Dream ook een afgeleefde kist was.

Voor de gun ports zou ik decals strips gebruiken.
ik denk persoonlijk dat tape net wat te dik is om overtuigend over te komen ;)

Bedankt Bennie voor je heel positieve en constructieve inbreng. Ik ga er zeker rekening mee houden. :ok: :ok:

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 9   [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende