Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 10:57 

Mooie kit! ziet er interessant uit :ok:

Ik vraag me trouwens wel af hoe ze ooit dit kleuren schema hebben kunnen bedenken: Wit met rood, en dan ook nog blauw, groen en bruin camouflage? Zo'n vliegtuig moet je toch al van een flinke afstand kunnen zien? :twisted:

Succes met de kit! :ok:

groeten, Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 12:58 

Feather schreef:
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze ooit dit kleuren schema hebben kunnen bedenken: Wit met rood, en dan ook nog blauw, groen en bruin camouflage? Zo'n vliegtuig moet je toch al van een flinke afstand kunnen zien?

En dan vooral bij onze Oosterburen was dat het geval....the Flying circus.
Camo voor vliegtuigen was toen volgens mij nog niet zo van belang.....In WO2 is daar behoorlijk verandering in gekomen.....en weer een oorlog verder (Korea) was het opeens hot om bare metal vliegtuigen rond te laten vliegen (Sabre's , Mig's en nog wel een aantal)....en ja hoor weer later stappen we weer over op camo....make up your mind :titter: .

En nu lekker saai grijs en zwart.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 15:31 

Om alles nu weer geheel onzichtbaar (stealth) te maken.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 1. nov 2017, 22:03 

En hoewel niet niet zo lijkt, is die "vlekjescamouflage" onderzocht en uitgebreid getest en zijn de kleuren gebaseerd op die het meeste beschutting gaven boven het westfront. Het grootste voordeel van deze camouflage was ze al op het linnen gedrukt was -lak erop, klaar. Scheelt weer een extra laag verf, zowel lichter als goedkoper. Blijkbaar werkte dat zo goed dat ze er op Jasta niveau feller kleuren op moesten schilderen! :weirdo:

Enfin, ik ben weer wat verder. Ik heb me bezig gehouden met de PE delen van de machinegeweren, voorzichtig gepriegeld, maar ze zijn netjes rond en passen!
Afbeelding
De kier aan de onderkant hoort niet zo, maar schijnt bij alle DVII PE delen zo te zijn (even met ze gemaild). Voor de nieuwe DVII Early zou dit aangepast moeten zijn. Omdat er aan de voorkant nog een deel opkomt en de onderkant verborgen wordt door de loopjes (ook nog uitgeboord!) en de motorkap zie je er niks van.

Degenen die in Hurdegaryp waren hebben verder gezien dat ik nog aan de motor gewerkt heb. Die staat er inmiddels zo bij, voorzien van decals, extra leidingen aan de voorkant (vanaf de horizontale luchtpomp), bougies (Master boutjes ingekort -met zeskantjes!) met koperdraad kabeltjes en net geprutst met koperdraadjes vanaf de magneten aan de achterkant. Die moeten nog in de roodbruine horizontale pijpen. Ook zitten de (uitstekende) decals er nu op. De inlaatbuizen met carburateur aan de linkerkant zitten er nog los op, zodat ik de bougiekabels nog kan verven en nog verwerking kan toepassen.
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover maar weer...

Groeten,
Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 2. nov 2017, 12:56 

jeroen_R90S schreef:
En hoewel niet niet zo lijkt, is die "vlekjescamouflage" onderzocht en uitgebreid getest en zijn de kleuren gebaseerd op die het meeste beschutting gaven boven het westfront.

Het ziet er misschien inderdaad ook wel een beetje uit als de "lappendeken" die je ziet als je in de lucht vliegt, gevormd door alle akkers enzo?

Goed bezig! :ok:

groeten, Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. nov 2017, 23:04 

Mooi motortje hoor, Jeroen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12. nov 2017, 22:42 

Bedankt, Ben en Huib! :)

Inmiddels weer wat verder. De motor is klaar, maar moet nog verweerd worden en staat de drogen, dus de foto's houden jullie nog te goed.

Dus verder met de rest van het (behoorlijk complexe) interieur. Te beginnen met gaatjes en draadjes:
Afbeelding
Dat zilveren ding rechtsboven is de gashendel, deze was met kabels verbonden aan de dubbele gashendels op de stuurknuppel. De andere 2 kabels aan de bovenkant van de stuurknuppel zijn voor de trekkers van de machinegeweren.
De rest is "standaard" rol-, hoogte- en staartroerwerk.
Al met al genoeg draadjes -en dan moet ik de spandraden tussen de rompframes nog doen. :) Er zitten er nu al bijna net zoveel in als de 1/72 Albatros.

Interieur Lozenge decals uit de kit, verweerd met olieverf:
Afbeelding
(helaas waren de €€€tjes er even niet voor Aviattic binnenlozenge, maar dit ziet er ook niet verkeerd uit al zeg ik het zelf)

En de munitievoorraad; de doos is aluminium gespoten. Daarna de kogels/hulzen met messing gedaan, en de diepere gedeeltes met staalkleur en een donkerere wash. Omdat ik de linnenkleurige patroonbanden niet goed gespoten/geschilderd kreeg, schoot het me te binnen dat ik nog een andere WNW kit had met linnenkleurige ribtapes die daarvoor niet nodig waren. Hier staan ze nog te drogen, ze krijgen nog en wash en een matte lak, maar de strakste banden tot nu toe...:
Afbeelding

Tot zoveer weer even... met kleine stapjes komen we er (hopelijk) ook.

Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13. nov 2017, 08:31 

Tape Jeroen, tape ;)
Ziet er goed uit zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13. nov 2017, 15:28 

Gepriegel met touwtjes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27. nov 2017, 21:53 

Thx! :)

Inmiddels de motor verder afgemaakt (voor zover ik weet -er zitten nogal wat onderdelen aan en veel verschillende kleuren!) en voorzien van een 1e wash met olieverf, Payne's Grey (een erg donkere grijze kleur) met wat Raw Umber (donkerbruin), alleen om de details te accentueren, vooral op het aluminium.
Ik wil her en der nog wat kleine chips op het zwart doen en daarna nog met olieverf de motor wat vuiler maken (maar ook niet overdreven).
Hij staat er nu zo bij te drogen:
Afbeelding

En de 4e poging van die stoel... hij is relatief glad waardoor het moeilijk is hem enigszins realistisch geschilderd te krijgen. En natuurlijk 4x zo groot als mijn gebruikelijke 1/72 stoeltjes... Daarbij kun je, net als bij de motor, nog wegkomen met kleur erop, drybrushje, washje en klaar!
Afbeelding
Ben er nog niet tevreden mee, maar na de 4e poging wel een beetje klaar -met gordels en een wash ziet het er misschien ook weer anders uit. Hij staat nu zo te drogen -ik weet niet eens meer hoe ik zover gekomen ben... :mrgreen:
Ik zit nog te twijfelen of ik hem nog overnevel met de basiskleur. (leerbruin van Humbrol)

Groeten
Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende