Verander lettergrootte


Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 13:06 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25. nov 2012, 21:11
Berichten: 717
De stoel en het binnenwerk (lozenge doek) ziet er erg geslaagd uit.
Die bodemplaat (van hout) lijkt nog een leuke (olieverf) behandeling te moeten ondergaan.

Vakwerk verder :ok:

_________________
I type like I live. Fast and with lots of mistakes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 13:09 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 7. jul 2010, 18:18
Berichten: 1967
Woonplaats: Enkhuizen
Dank je! De bodem (en het instrumentenpaneel) heeft die al gehad, maar door de niet al te beste foto en het vrij subtiele houtnerfje is het niet meer te zien... Ik zal proberen wat betere foto's van het geheel te maken als alles in elkaar zit! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: wo 27. dec 2017, 22:24 

Geregistreerd: ma 30. okt 2017, 19:53
Berichten: 37
Woonplaats: Surhuisterveen
Prachtwerk Jeroen, ik had wel gehoord dat die Wingut kits mooi zijn maar met dat scratch werk breng je het toch weer tot nieuwe hoogtes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: di 16. jan 2018, 22:41 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 7. jul 2010, 18:18
Berichten: 1967
Woonplaats: Enkhuizen
Thx! Is ook leuk om te doen, anders wordt het allemaal wel erg makkelijk ;) Eén van de nadelen van het feit dat die WnW kits zo mooi en compleet zijn is dat je wel een beetje op kunt passen dat het model wel een beetje uniek wordt -zeker bij die kisten met lozenge zien ze er al snel allemaal hetzelfde uit. Dit soort details vind ik dan een leuk verschil maken, en gewoon leuk om te doen natuurlijk.

Iets minder leuk was de constatering dat bij de laatste dryfit of ik echt niks vergeten was, het erop leek dat Greim's DVII niet voorzien was van de al compleet gebouwde en geweatherde Mercedes D.IIIaü 200pk motor, maar van de 180pk D.IIIa. Nu kan ik jullie vervelen met alle verschillen, maar Wingnut Wings legt dat prima uit op deze pagina in de instructies:
Afbeelding
In kort dus het inlaatspruitstuk, de rode banden om de cylinders en de compressorpomp voorop de motor. Nu heb ik dus mijn motor met normale lijm in elkaar gezet en die krijg ik dus nooit meer uit elkaar...
En ik weet echt bijna wel zeker dat het om de 180pk versie gaat als ik naar deze foto kijk:
Afbeelding
Het gaat dus om de bult die je bij de vleugelstijl ziet, die lijkt erg op de compressorpomp van de 180pk versie...
Na er nog een nachtje over geslapen te hebben heb ik gekozen om een Mercedes uit een andere WnW doos te jatten die wel de 200pk versie nodig heeft, en de al gebouwde motor in die doos te stoppen. Dus ik mag nog een motor bouwen -geen straf, en ik heb al gemerkt dat nummer 2 een stuk makkelijker en sneller is als je er al 1 gedaan hebt.

Maar goed, ook de rest gaat vrolijk verder; laatste details gemaakt (o.a. spandraden tussen de rompframes, verf, lak, glanslak op de instrumenten, etc, etc etc) en stukje bij beetje de boel met veel dryfitten in elkaar gelijmd. Ik heb de motorbeplating en romphelften gebruikt bij de uitlijning. Voor de motorruimte heb ik wederom romp en motorbeplating gebruikt, maar ook de motor. Het is vrij essentieel dat e.e.a. spanningloos in elkaar gaat, omdat als de romp niet goed past en je hem dichtdrukt, de spanning op de dunne rompframes voor gaat zitten de motorbeplating, motor en het allerbelangrijkste, de voorste vleugelstijlen niet goed meer passen straks.
Na een paar avonden lijmen, drogen, passen, verf schrapen, etc etc heb je dan zoiets:
Afbeelding
Daarna de rolroer-besturingskabels door de romp gevoerd, de cockpitmodule zover mogelijk naar achter geschoven, en aan 1 helft vastgelijmd; hierna ook de onderste hoogteroerkabels aan het stuk sprue gelijmd:
Afbeelding
en daarna, eindelijk:
Afbeelding
en inmiddels staat ook de onderkant te drogen en ben ik bezig met motor nummer 2 :)

Groeten Jeroen (die hoognodig hier weer eens moet meelezen en commentarieren!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpBB.nl Vertaling