Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 8   [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] WnW 1/32 Fokker D.VII (Alb) Jasta 34b Robert Greim
BerichtGeplaatst: do 5. apr 2018, 09:14 

Zo'n Güde ding, ooit eens voor een leuke prijs van Arjen overgenomen. Heeft 't voor 1/72 modelletjes altijd prima gedaan, is nu volgens de stikker 11 jaar oud. Maar ik ben bang dat hij voor deze grotere modellen niet geschikt is en te heet geworden is...

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 5. apr 2018, 09:54 

Tsja, ff zoeken en dan ergens een mooie Eurotec of iets vergelijkbaars opzoeken tweedehands, dan kan je weer jaren vooruit. Gewoon lekker een koelkast compressor en een tankje eronder dus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 9. apr 2018, 00:34 

Word mooi zo met die papegaaien camouflage op de vleugels :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 9. okt 2018, 21:12 

Enfin, inmiddels toch maar een diepte-investering gedaan en een nieuwe Eurotec gekocht, want op MP kon ik het of niet vinden, of waren ze net zo duur als een nieuwe.
Dus geen kitjes meer dit jaar :mrgreen: :mrgreen:

Maar ja, toen ging ik verder met een vakantiebus bouwen wat de modelbouw tot een halt bracht, en daarnaast moest er natuurlijk ook van die noeste arbeid genoten worden:
Afbeelding
Na zo'n 2500km door (noord) Duitsland getoerd te hebben met het gezin, nog verder geklust, maar inmiddels moest vrouwlief veel diensten draaien en is het 's avonds snel donker, dus de bus weer op stal en de modelbouw weer uitgestald.

Ik had tussendoor nog wel e.e.a. aan de D.VII gedaan, zoals het afmaken van de lozenge decals en het bijwerken met gemengde olieverf van de achterrandjes en kleine kiertjes. Dat ging met wat voorzichtig mengen best aardig:
Afbeelding

Dat moest allemaal drogen, dus nog verder gegaan met allerlei kleine klusjes zoals het verder opbouwen van Mercedes motor nummer 2 en het bestellen van een extra vleugelsprue bij Wingnuts van een Albatros voor mijn Roden 1/32 D.III. Komt t.z.t nog wel wat meer van als de D.VII wat meer af raakt, maar dat terzijde. :)

Toen was het tijd om alles wat niet bruin getint moest worden af te plakken en met een mengsel van Revell Aqua Glanslak (1) in 9 delen, 0,5 deel Revell 85 Bruin en 0,5 deel Revell 37 Steenroodbruin voorzichtig in dunne laagjes de lozenge decals voorzien van een bruin getinte vernislaag. Het steenrood-bruin heb ik er later bij gedaan, omdat het anderrs niet smoelde met de nog maagdelijk schone en strakke rode banen (en witte achterromp)
Op de romp werd dit soms sterker gedaan al de vleugels en om al het lozengewerk niet achter een laag bruine drab te verstoppen heb ik ook daarvoor gekozen.
Op de vleugels is het lastiger fotograferen, dus ik heb er maar eens strookje ongebruikt decal bij gelegd zodat het effect wat beter te zien. Op de romp denk ik net even te ver gegaan, maar ik ben er desondanks erg blij mee.
Nu is de boel weer gedeeltelijk uitgepakt zodat ik hopelijk van de week een berg onderdelen in de glanslak kan zetten en daarna verder kan met details verven en verdere verwering.
Afbeelding
Afbeelding

Ik had stiekem gehoopt deze nog zover af te krijgen dat hij mee kon naar Hurdegaryp voor de algemene tafel, maar er zit stiekem toch meer werk ik dan ik dacht dus ik twijfel of ik dat ga halen... maar ik doe mijn best :)

Groeten,
Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10. okt 2018, 07:15 

Kan best mee, komt hij weer op je werkbank te liggen in plaats van op de tafel met afgemaakte modellen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10. okt 2018, 13:22 

Mooie bus, Jeroen! (Alleen jammer van die hutje-mutje-camping.)
En de Fokker wordt prachtig. Mooi, al die verschillende nuances in de Lozenge.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11. okt 2018, 16:22 

Begrijp wel dat ze het deden, maar ik vind de lozenge zonder bruin mooier.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13. okt 2018, 23:10 

@Markie: ja, zou wel kunnen, maar moet ik nog ff verzinnen wat ik er aan kan doen, ik doe mijn best om om hem iig op de "klaar" tafel te krijgen, maar ga 'm ook niet afraffelen. Van de week de boel in de glanslak gezet, vanavond een berg details geverfd, propeller van houtnerf voorzien, etc etc. Morgen even kijken of ik er knappe foto's van kan maken.

@Huib: dank je! Je vind hem op elke parkeerplaats terug tussen de witte campers met die kleur. :) Die camping, ach ja, we hebben niks geboekt en gewoon overal op de bonnefooi naartoe gereden. Dit was aan de Oostzeekust bij Rostock; zo'n beetje het laatste plekje op de camping. Dan heb je het niet altijd voor het kiezen -en veel hebben we er niet gezeten, want achter die bomen lag het strand :)

@Peter: eerlijk gezegd... ik ook :MrGreen: Maar ik vond het met de vleugels en motorkappen gepast veel te druk geworden, en op heel veel foto's is te zien dat de lozenges behoorlijk vervaagd zijn. Zoals ik schreef, spannend was het wel, want als je te ver gaat is veel werk voor niks geweest!

Hopelijk van de week als de boel wat gedroogd is weer een serieuze update :)

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14. okt 2018, 17:33 

jeroen_R90S schreef:
Je vind hem op elke parkeerplaats terug tussen de witte campers met die kleur.

Ja, en het is zowiezo handig voor je buren op de camping dat je service verleent. :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16. okt 2018, 00:43 

jeroen_R90S schreef:
Ik had stiekem gehoopt deze nog zover af te krijgen dat hij mee kon naar Hurdegaryp voor de algemene tafel, maar er zit stiekem toch meer werk ik dan ik dacht dus ik twijfel of ik dat ga halen... maar ik doe mijn best :)

Groeten,
Jeroen

Nobel streven om richting het noorden te komen. U bent welkom. Tsjek ook even je PB.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 8   [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende