Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [W.I.P.] F 16A [Tamiya 1/72]
BerichtGeplaatst: do 31. aug 2017, 09:34 

Goed bezig :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 8. okt 2017, 01:11 

Deze maar eens afgestoft :behave:

Lang tijd niet veel gedaan vanwege een opdrachtje om deze te bouwen....

Afbeelding

Het project wacht momenteel op wat spullen voor zijn blauwe glans jas. Dus maar weer eens wat aan deze Viper gedaan. Niet veel maar alle kleurtjes zijn bijgewerkt en de cockpit is verder afgebouwd met glaswerk. Bijna klaar voor een jasje glans en de decals. Huidige staat van zaken;

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een K*T momentje gehad... bij het afplakken van het glas was het in een keer pats... :sick: een scheurtje. :behave: Even gaan kijken hoe ik van Mr. Tamiya een nieuwe kan krijgen. :panic:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 9. okt 2017, 21:46 

Die Tyrell ziet er ook mooi uit! Waarom krijgen we daar geen bouwverslagje van?

En goed om te zien dat de F16 ook weer uit de mottenballen gehaald is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11. okt 2017, 07:08 

Ben het helemaal met Huib eens, waar is ons bouwverslag van de Tyrell.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23. nov 2018, 00:27 

Inmiddels zullen jullie het verslag van de Tyrell al wel gezien/gelezen hebben, zeur dozen. :P

Deze onder een laag stof gehaald. Na de laatste update heeft de viper een glanslaagje gekregen en ben de afgelopen dagen met de 100 plus decals bezig geweest. Vaak decals die na het aanbrengen helemaal niet meer te zien zijn. Maar ja alles erop geplakt en nog wat extra van een oude Dutch Decal set met nederlandse tekens. De set was bedoeld voor de oude F5. Gelukkig hebben deze squadron destijds ook F 16 gekregen. Nu is het een oude A versie van het 315 sqd die vanaf Eindhoven vlogen. Bestaat inmiddels al niet meer.

Huidige stand...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen we toch bezig waren met Vipers/Fighting Falcon... nog een veel oudere onder het stof gehaald.

Oorspronkelijke doos,

Afbeelding

Met een decal setje van SyhArt,

Afbeelding

De J-055 Klu Solo Display Team F 16 met het Sonic Boom kleurenschema. Deze had de J-055 van 2005 tot 2008. Daarna kwam de nog mooiere Red Lion.

De F 16 is recht uit de doos gebouwd met een piloot die wat extra details heeft gekregen zoals demo vlucht info die op de bovenbenen van de piloot zijn vastgemaakt. Van de bouw heb ik misschien wel foto’s gemaakt maar dan moet ik mijn backup’s door spitten. Op mijn huidige laptop staan ze niet. Mocht ik ze vinden dan krijgen jullie die uiteraard te zien. De grootste uitdaging bij dit model is wel het kleurenschema. Het mag misschien niet opvallen maar tussen de zilvere ringen zitten 7 verschillende tinten grijs en ontzettend veel kleine vreemde vormen decals die allemaal op elkaar aansluiten. De bedoeling was om deze op een strookje startbaan te zetten met de titel “Smoke ON”. Vandaar de pluimpjes rook uit de rookpods.

Huidige stand van zaken van de J-055.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen...

Afbeelding

Tot zover deze... Spoiler alert, er komt nog een derde bij...

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [W.I.P.] 3 keer een F 16 [Revell-Tamiya 1/72]
BerichtGeplaatst: vr 23. nov 2018, 09:16 

Ga eens heel gauw een foto maken in het licht Reimer ;) Dit is allemaal veel te donker, vooral die tweede is wel heel bijzonder gespoten trouwens. Ben heel benieuwd hoe die eruit ziet in een goede belichting. Ik zie trouwens wel her en der wat overspray, dat is wel jammer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23. nov 2018, 10:31 

Deze zien er goed uit zeg....ook mooi dat je de zilveren ringen zelf hebt gespoten.....dat moet een hele uitdaging zijn geweest. Dan is de moeilijkheidsgraad ook dat ze er onberispelijk tevoorschijn komen zodra de tape wordt verwijderd en dan zul je altijd oneffen plekjes zien.

Wordt nummer 3 de Red Lion ;) ?

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23. nov 2018, 22:28 

Mooi man! Gave en complexe beschildering. Maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk. Die grijze ringen zien er gespoten uit. Maar zijn die plakkers dan de maskers? En de J-055 is nog niet af aan het ongeverfde onderstel te zien?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. dec 2018, 02:53 

Om te beginnen de J-055.

Zoals al werd opgemerkt door Huib was deze nog niet af. Wel dank voor de complimenten wat betreft spuitwerk.... Nee, deze is nog van de oude stempel toen ik nog niet bezig was met een spuit, dus hij is gekwast. Was in die tijd ook niet bezig met forums en daarom heb ik geen foto’s van de bouw. De zilveren ringen zijn de decals van Syhart. Voor zover ik het nog weet waren ze heel dun maar goed stevig en kropen gewoon de paneellijnen in. Omdat deze al negen jaar in de kast stond is het een wonder dat hij alle verhuizingen ed heeft overleefd. Wat wel verloren is gegaan zijn diverse onderdeeltjes. Heb zo goed als het kon uit een oude Italeri kit nog wat onderdeeltjes kunnen halen maar die passen dus niet op een Revell F-16. Hoezo alle twee F-16 en alle twee 1/72 en niet passen? Tijdens het afmaken diverse foutjes ontdekt en alle vastgelijmde dingen zoals onderstel brak af. Zucht, even doorzetten. Gewoon afmaken. Heb alle resterende decals erop gezet wat wel uiteindelijk een hele mooie silvering gaf. GRRR. Gewoon afmaken. Dus hij is NU “AF”

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok, Nummer drie,

Een tijdje geleden zat ik mij af te vragen hoe zou een F-16 eruit zien met een F-104 splinter camo? Gezocht naar een geschikt model en naar de kleuren van de camo van de F-104 (Starfighter). Toen kwam ik een boekje tegen van Dutch Decals met bijbehorende decals.

Afbeelding

Het boekje Facts & Fiction gaat over de aanschaf van toestellen die het niet geworden zijn. Bv, er is gekeken naar de Mirage III maar door toedoen van een of andere prins is het toch de F-104 geworden. Stel dat het de Mirage III was geworden, met wat voor kleuren schema zou die dan gevlogen hebben. Dus mogelijke aanschaf = Fact, hoe die eruit had gezien = Fictie. Er worden naast de Mirage III nog een tiental toestellen behandel. Zo ook de F-16 met een camo schema wat lijkt op de schema’s van de NF-5. Fact = aanschaf van de F-16, Fictie = het 3 kleuren schema. Er is uiteindelijk voor de standaard 3 kleuren grijs schema gekozen. Nou wou ik een NL F-16 met camo dus.... heel snel het setje, boekje en decals gekocht.

Gelukkig bij Flash Aviation een oude Revell kit gevonden zoals die gebruikt voor de J-055. Zaten alleen geen NL decals bij, had ik ook niet nodig omdat die in de DD set zitten. Scheelde wel de helft van de prijs. Model is standaard uit de doos gebouwd als een A versie.

Afbeelding

Onderkantje, licht grijs, bovenkant, iets donkere grijs en tenslotte het camo schema groen. Heb altijd gewerkt met de poster buddies van de Action en die werkten altijd heel goed. Nu wilde ik ze weer gebruiken maar e waren al behoorlijk harder geworden en plakken op het model was er niet meer bij. Niet te gebruiken zeg maar. Aangezien ik niet in de buurt van een Action woon toch maar de veel duurdere Pritt poster buddies gekocht. In pakken van het model ging prima. Groen gespoten en na een uurtje de boel er af gehaald. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH.

Afbeelding

Die dingen moeten niets achter laten, dus wel. Even rustig na gaan denken hoe we dit gaan oplossen. Heb ook gezien dat het schema niet helemaal klopt.

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. dec 2018, 08:44 

Oef, dat is naar zeg, gewoon lekker uit de losse pols free handen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende