Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 5   [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [W.I.P.] Italeri Bf 109 G-6 1/72
BerichtGeplaatst: zo 19. feb 2017, 20:51 

Toch denk ik dat de verf nog te dun was. Je ziet op sommige plakken dat de verf als een soort plasje vooruit en opzij geblazen is.
Gewoon blijven proberen, volgende keer met iets dikkere verf, krijg je op een gegeven moment vanzelf steeds dunnere lijntjes.

Dit is trouwens geen probleem hoor. Hoe meer laagjes kleur je er overheen spuit, des te meer verdwijnen de donkere lijnen. Als je wilt kan je het zelfs helemaal laten verdwijnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20. feb 2017, 22:30 

Met wat voor naald spuit je. In principe kun je met een 0.4 ook dunne lijntjes spuiten, maar dat gaat uiteraard beter met een 0.2 of 0.15 naald. Hoe verder je de spuit van het model afhoudt, hoe meer kans op overspray. Trekker niet te ver naar achteren, zodat je maar weinig verf spuit en dus meerdere dunne laagjes nodig hebt voor een dunne lijn.

Probeer eens te oefenen op een plastic fles. Plastic absorbeerd de verf veel minder dan op papier en dan zie je eigenlijk direct het resultaat zoals je ook op het model zou moeten gaan.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20. feb 2017, 23:20 

Dank jullie wel heren, gisteren na Peppies bericht, heb ik de BF weer :panic: zo goed als "schoongemaakt" ......Gisteren weer een uurtje geklooid, maar het lukte niet en ik werd steeds :evil: :evil: :evil: .

Dat was het moment om maar te stoppen.

We gaan het nogmaals proberen....ook een proberen met emanel verf...dat is vaak toch wat dikker in mij in opinie.

@ René: Ik gebruik een 0,2 naald en heb dezelfde spuit als jij, "De Infinity".

Die Chinook ziet er erg gaaf uit, jammer dat hij beschadigd is tijdens de verhuizing.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. feb 2017, 13:28 

Ik heb ook een Infinity met 3 naalden... dunne verf is niks mis mee, zelfs te dun kan nog wel. Maar je moet dan wel je druk verlagen tot ~0.7-0.8 Bar. Doordat de Inifinity van boven zijn verf aanvoert kan dat probleemloos. Ik heb in het begin ook nog wel de naadstandbegrenzer gebruikt.
Ik gebruik trouwens Tamiya X-20A als acrylverdunner, daardoor heb ik amper last meer met verf die opdroogt aan de naald.

Bij mijn Badger 150 werkte die hele lage drukken niet, omdat die een minimum druk nodig heeft om uit de zij/onderbeker verf op te voeren. Bij 0,7 Bar daarmee komt er geen verf meer uit, maar dat terzijde. :)

De tip met de fles kan ik alleen maar beamen, zo heb ik het ook (moeten) leren! :)
Met de goede verhouding druk/verdunning kun je met een Infinity een streepje zo dun als een potlood zetten.

Succes! :)
Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. maart 2017, 01:28 

Misschien is deze techniek iets...
http://www.plasticmodelsworld.com/node/1620

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. maart 2017, 10:39 

jeroen_R90S schreef:
De tip met de fles kan ik alleen maar beamen, zo heb ik het ook (moeten) leren! :)
Met de goede verhouding druk/verdunning kun je met een Infinity een streepje zo dun als een potlood zetten.

Dat zal ik ook blijven proberen

RAM schreef:
Misschien is deze techniek iets...
http://www.plasticmodelsworld.com/node/1620

Reimer

Dat is ook een goede methode, je moet er maar opkomen...ga ik ook eens uitproberen.

Bedankt gents.

Tips zijn voor de volgende keer, ik heb het pre shaden even gelaten voor wat het was en ben begonnen met het aanbrengen van de splintercamo, later nog wat beeldmateriaal hiervan.

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. maart 2017, 12:35 

RAM schreef:
Misschien is deze techniek iets...http://www.plasticmodelsworld.com/node/1620

Da's echt een techniek voor mij! (Als verstokte kwaster) Die ga ik uitproberen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. apr 2017, 15:25 

Het is tijd voor een update. Tijdens de tussenliggende periode heb ik wel gewerkt aan mijn BF 109. Ik nam alleen niet de tijd om te posten. Eens kijken waar ik gebleven ben......oh ja....dat preshaden dat niet lukte....weet nu ook waar dat deels aan ligt.....de nozzle is niet meer optimaal.....tijd voor een nieuwe, alleen daar heb ik tot op heden geen actie op ondernomen :roll: .

Het preshaden heb ik gelaten voor wat het is. Ik ga die methode proberen die Reimer tipte. Ik heb weer alles weggehaald. zo werden de panel lines alsnog "geshade".
Niet dat we daar veel van terug gaan zien.
Afbeelding

Vervolgens het hele vliegtuig in rlm 76 gespoten en de witte band en de witte wing tips aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor de splintercamoflage :hail:
Afbeelding
Afplakken, sproeien en tadaaaa, goed man :hail: ....was best een beetje trots op mezelf, ziet er strak op en uit :hail: ....ook aan Markie laten zien
Afbeelding
Volgende dag nog steeds trots......totdat ik zag dat ik ipv RLM 75, RLM 74 had gespoten :panic: :roll: :panic:

Ik mijn ontzetting met Markie gedeeld, zegt hij droog....ik dacht al zoiets.

Wat een wise guy :evil: :evil: :evil: :behave: :behave: :behave: :behave: :titter: :titter:

Had ik ervan geleerd :geek: :ugeek: ......Nee hoor...ipv de boel verder met 74 te spuiten, ben ik braaf de boel weer gaan afplakken en opnieuw gaan spuiten.
Afbeelding

Uiteindelijk is het wel goedgekomen. Hier moesten nog wat plekjes bijgewerkt worden.
Afbeelding
En tada.....toch nog goed gekomen
Afbeelding

We gaan weer verder met aankleden.
Neusje aan de onderkant geel gemaakt
Afbeelding

De Italianen verfden het Balken Kreuz over met een grijze tint......Nu heb ik hier decals voor,
Afbeelding
maar dat vind ik niets, dus dat kan ook anders.

Ik heb de Balken Kreuzen decals genomen en op de plekken geplaatst waar ze horen, daarna enigszins eromheen afgeplakt en daarna, ook al heb ik niet de exact juiste kleur hiervoor, de kleur gebruikt die hier het meest in de buurt kwam (medium sea grey van Vallejo).
Afbeelding
Afbeelding

En dan ziet het er zo uit
Afbeelding
Afbeelding
Het Balken Kreuz schemert nog iets door....dat vind ik wel wat hebben, dus dat laten we ook zo
Afbeelding

Kleine bijwerking, die er gisteren nog niet was.....een lelijke luchtbel....nu durf ik het niet met sol of set aan te tippen....
Afbeelding

Wat ik niet zo gauw op het www kan terugvinden, maar wat me wel logisch lijkt is dat de swastika op de straat op een zelfde manier werd weggewerkt.....iemand beeldmateriaal waar dt zichtbaar op is?

Nu de weelbay opgepakt.....daar zie ik ook diverse varianten.....de gewone RLM 76, maar ook een groene variant bij de G-6. dit vind ik wel een leuk contrast hebben.
Afbeelding
Beetje afplakken en voor de rondingen maskeerfilm gebruikt.
Afbeelding

En tot hier de update tot en met heden.
Ik ga ervoor, nu het wat rustiger is geworden, om wat regelmatiger te posten en andere posts te lezen en te reageren :D

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. apr 2017, 00:57 

Mooi strak schema en mooi strak gespoten. :ok:
Jammer dat je van de preshading niets terug ziet.
Had willen zeggen dat de loopen van de guns wat scheef stonden, maar op de laatste foto zitten ze er al helemaal niet op. :weirdo:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. apr 2017, 10:45 

Strak gespoten inderdaad en goed idee om die afdekking van de balkenkreuzen te spuiten. Ik had alleen de decals van die kreuzen niet geplaatst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 5   [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende