Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 10 van 10   [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [DONE] 1:72 CANT.Z-1007 BIS "Alcione" Monoderiva Supermo
BerichtGeplaatst: ma 10. apr 2017, 11:12 

Schitterend geworden, Markie! Ten eerste een prachtig en bijzonder vliegtuig. Zo maken alleen de Italianen ze. Maar je hebt ook van een oude kit met veel problemen een prachtig model weten te maken. Dat kan ik altijd zeer waarderen, zoals je weet. Die Italiaanse camouflages zijn ook geweldig en daar heb je met de hand wat moois van weten te maken. In de marco-opnames zie je weliswaar dat de verf er hier en daar een beetje op ligt, maar ik zie ook niet goed hoe je dat beter had kunnen doen. Het motor detail is ook goed gedaan en mooi zichtbaar gebleven. Goed verf en verweerwerk daar.

Een paar kleine adviespuntjes voor de volgende:
- De luchtinlaten op de motoren en in de vleugel hadden van binnen nog wel een donkere wash mogen hebben. Ook had je de randen van de motorluchtinlaten wat dunner kunnen vijlen.
- Jammer van het stof achter het cockpitglas. Overkomt mij ook vaak.
- Je had de schoenzolen van de bommenrichter wel wat levendiger kunnen verweren. ;)

Al met al een prachtig model geworden. Ik heb hem hier ook liggen, alsmede zijn dubbelstaartige broertje, dus het gaat wel jeuken om daar ook eens wat mee te doen na het volgen van jouw bouwverslag. Heel inspirerend. En mooi dat je deze afgerond hebt. Twee maanden sinds het begin van je bouwverslag, dat is voor jou toch tamelijk snel. ( Ik doe het niet sneller)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10. apr 2017, 12:46 

@René, ik weet al wat jij bedoelde met het uitboren, maar die staaf waar jij op doelt is het evenwichtssysteem van de bovenkoepel, dit is dus een massief gewicht of iets dergelijke, zodoende is die niet uitgeboord, de lopen van de mitrailleurs dus wel, die zijn vervangen door messing loopjes.

@Huib, bedankt voor de feedback, help, wat zijn luchtinlaten op de motoren en vleugels? Zijn dat die gaten aan de voorzijde? Daar heb ik inderdaad niets aan geschuurd of iets dergelijks. Gelukkig zijn ze in het echt zo klein dat het niet echt opvalt.
Van dat stof baalde ik ook echt wel, maar daar is nu niets meer aan te doen.
Dit waren trouwens mijn eerste poppetjes ooit, dus ik ben nog maar een beginner he, de volgende keer zal ik de zooltjes profiel geven en een rubberbehandeling.

Als ik jou was zou ik wel een paar goede aftermarket decals zoeken, want met die bijgevoegde rommel kan je naar mijn idee weinig meer.

En ja, je hebt gelijk, dat heb ik voor mijn doen nog heel erg snel gedaan. Ben ik niet van mezelf gewend, maar moet het tempo toch een beetje omhoog gooien, heb nog zoveel doosjes. Eerst maar die oude Monogram Bearcat, jou waarschijnlijk ook wel bekend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10. apr 2017, 21:49 

Het is een hele mooie italiaan geworden. Een grote bak met een heel mooi schema. Heb veel bewondering voor je geduld om met een stokje de hele bak te voorzien van friemeltjes. :ok:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. apr 2017, 09:56 

Het merendeel van het opbouwend commentaar is al geleverd.

Van mijn zijde,
De onderzijde heeft enige verwering. Volgens mij had dat ook aan de bovenzijde (iets) meer gekund.
Bv het groen bij de motorgondels en de vleugelwortels.
Een klein beetje meer kleurnuance, verwering of beschadiging (agv het stoffige meditiriane klimaat, de operationele inzet en het onderhoud in het veld).

Alhoewel onderstaande voorbeeld van klene beschadigingen aanbrengen ietsje pietje teveel kan zijn en zelfs mogelijk net iets over de top is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Maar, zonder gekheid. Let maar eens op de beschadigingen bij de vleugelwortel. De verf is daar versleten door het gebruik.
Dat soort indrukken zou je ook kunnen aanbrengen op het model. Waarmee, zeg maar het steriele uiterlijk verdwijnt.

Verder een prachtig en uniek model. Mede door het aparte camouflage patroon. :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. apr 2017, 19:12 

Hee Rudy, leuk een reactie ;)

Maar om even terug te komen op jou verhaal, het betreft hier een volledig houten toestel, dus ik vraag me af of er nou veel sporen op de vleugelwortels zouden zitten? Geen idee eigenlijk, maar waar ik je dan nog wel even op wil wijzen is het deurtje dat er aan de zijkant geplaatst is, is dat niet veel makkelijker te gebruiken om in de cockpit te komen?
Verder heb je uiteraard gelijk, maar er zit naar mijn weten meer stof en viezigheid op dan zichtbaar is op de foto's in het zonlicht.

Kijk maar eens op bijgevoegde foto's.
Afbeelding
En ja, ik weet dat ik er op mijn allercharmantst op sta, maar je moet wat over hebben voor de hobby.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. apr 2017, 20:54 

Heel deftig resultaat... :ok:
Ik moet me echter wel aansluiten bij de heren die vragen om iets meer verwering. Waarbij ik wel even wil duidelijk maken, dat voor mij verwering niet alleen vervuiling is, maar ook verkleuring van de verf en beschadigingen.
Maakt het vaak toch net ff wat realistischer.
Maar, zoals gezegd. Heel knap wat je van deze toch wel "uitdagende" kit hebt weten te bakken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 10 van 10   [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10