Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/32 Eduard P-47D Thunderbolt "Dottie Mae" WIP
BerichtGeplaatst: wo 22. feb 2017, 00:07 

Erg mooi geworden die cockpit. Hele realistische kleuren en precies voldoende verweerd :hail:

Wat betreft de kwaliteit van Hasegawa, heb ik helaas andere ervaringen mee..... Maar eerlijk is eerlijk, ik heb pas 1 Hasegawa gebouwd.. :titter:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23. feb 2017, 16:40 

Citaat:

Erg mooi geworden die cockpit. Hele realistische kleuren en precies voldoende verweerd :hail:

Wat betreft de kwaliteit van Hasegawa, heb ik helaas andere ervaringen mee..... Maar eerlijk is eerlijk, ik heb pas 1 Hasegawa gebouwd.. :titter:

Dank u Peter. :ok:

om eerlijk te zijn, buiten een onafgewerkte 1/48 F-14B Tomcat van Hasegawa heb ik ook nog geen Hasegawa kit's soldaat gemaakt hoor.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28. maart 2017, 18:56 

Beste mensen,

terug wat tijd om te bouwen, dus we gaan verder met de P-47D.

Ondertussen zijn de horizontale staartvlakken en de vleugels samen gelijmd met de romp. Dit ging echter niet van een leien dakje.

Afbeelding

De overgang van de vleugel naar de romp bovenaan viel best wel mee, al was er hier en daar toch wat putty nodig om het één en ander mooi te laten overlopen.

Afbeelding

Afbeelding

De onderzijde was een ander verhaal. Hier was de overgang van de vleugel naar de romp een totale ramp.

Afbeelding

Afbeelding

Op zich niet al te erg, dus na wat breek, kap en schuurwerk viel alles best wel mee.

Afbeelding

Afbeelding

De panellines dienen nog wel bijgewerkt te worden, maar dat is voor later.

Ook de oil cooler kreeg een facelift.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de wheel bay doors werden van de nodige details voorzien. De kleine pe part's dienden echter gebogen te worden, die waren zo klein dat het bijna onmogelijk was om een stevige grip te krijgen. Op zich bied de etch master dan een uitweg, maar ook deze bleek niet opgewassen tegen de kleine pe onderdeeltjes. Gelukkig heb ik de uitstekende Ushi Jigmaster tot mijn beschikking, waarmee het werkje in no time geklaard was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een half uurtje zagen de wheel bay doors er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29. maart 2017, 10:26 

Mooi PE-werk! :ok: Hoe krijg je dat uiteindelijk zo netje op het model? Met een pincet lijkt het me haast onmogelijk te pakken zonder dit te vervormen. Ik probeer het eens met een bolletje posterbuddies, maar dat is ook niet altijd ideaal.

Die Uschi vouwer ziet er ook erg handig uit.

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29. maart 2017, 19:47 

Citaat:

Mooi PE-werk! :ok: Hoe krijg je dat uiteindelijk zo netje op het model? Met een pincet lijkt het me haast onmogelijk te pakken zonder dit te vervormen. Ik probeer het eens met een bolletje posterbuddies, maar dat is ook niet altijd ideaal.

Toch met een pincet hoor Jeroen, ik gebruik niks anders voor mijn pe aan te brengen.

Vandaag nog wat verder geprutst aan de JUG. Allereerst had ik een grove fout gemaakt inzake het pe op de deuren van het landingsgestel.

Dit mocht niet gebogen worden, het pe moet recht aangebracht worden en stellen de rubber seal's voor. Iemand op LSP maakte mij daar attent op, dus mijn eerste werkje was om dit foutje weer recht te zetten.

Afbeelding

Daarna heb ik mij bezig gehouden met de Brassin resin wielen. Op zich een mooi setje zoals we gewend zijn van Eduard, maar deze keer liet de pasvorm me toch wel wat in de steek.

Afbeelding

Toen ik de velg op de wielen lijmde bleek er toch een vrij grote gleuf te ontstaan tussen de velg en de band.Wat putty loste dit vrij snel op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben blij dat ik onlangs op de beurs in Hoboken de Perfect plastic putty had aangeschaft, want dit spul is echt wel super om mee te werken.

Afbeelding

Daarna, de afwerpbare brandstoftanks onder handen genomen. De fillercaps waren qua detail niet echt accuraat, dus bij deze heb ik de putty even op de tafel laten liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste heb ik nog de vleugel pylons samen gelijmd.

Afbeelding

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29. maart 2017, 23:11 

Slordig, die aansluiting van de vleugels.... Maar deftig opgelost.

Dus.... jij 2 uur aan het pielen geweest om die pe te buigen....... bleek het juist niet te moeten....
Sorry, maar.... :titter: :titter: :cheesygrin: :cheesygrin: :cheesygrin: :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30. maart 2017, 10:00 

Citaat:
Dus.... jij 2 uur aan het pielen geweest om die pe te buigen....... bleek het juist niet te moeten....
Sorry, maar.... :titter: :titter: :cheesygrin: :cheesygrin: :cheesygrin: :cheesygrin:

Yep inderdaad Peter.........maar toch bedankt voor je medeleven :mrgreen: :mrgreen: :D :D :ok: :ok:

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 2. apr 2017, 22:28 

Vandaag had ik wat bench time op het programma staan. De bedoeling was om al de te verlijmen onderdelen gelijmd te krijgen tegen de avond, wat ook gelukt is. :ok:  

Toch waren er hier en daar wat problemen die dienden opgelost te worden. Dat gezegd zijnde, deze kit laat zijn leeftijd goed zien, als je vergelijkt met de hedendaagse standaard. Begrijp me niet verkeerd, dit is een prachtige kit waarvan de pasvorm heel goed is. Toch is het aangeraden om de tube putty bij de hand te houden. :?

Het eerste probleem om mee te starten, waren de (naar mijn mening) 165 gallon drop tank's die ik ga gebruiken op dit model.Zoals ik al aangaf in een eerdere post, waren de filler caps op de drop tanks niet echt om over naar huis te schrijven. Ik heb deze opgevuld met putty en nadien voorzien van pe exemplaren die je zal zien op de volgende foto's. 
Een ander probleem was de montage van de drop tank's aan de vleugel hard points. De sway braces waren veel te smal. Dit resulteerde dat de drop tank niet volledig tot tegen de vleugel pylon kon gemonteerd worden. Om dit te verkrijgen moest ik de drop tank met kracht aandrukken totdat deze tegen de vleugel pylon kwam. Dit resulteerde echter dat de sway braces vervormden en tenslotte afbraken. Hier moest dus een oplossing voor gevonden worden.

Afbeelding

Afbeelding

Ik besloot om de sway braces te verwijderen en de sway brace armen wijder te maken. Op deze manier kwam er genoeg ruimte vrij om de drop tank tot tegen de pylon te laten komen.

Na het verwijderen kon de drop tank inderdaad tot tegen de pylon gemonteerd worden.

Afbeelding

Ik boorde vervolgens gaatjes van 6 m/m in de sway brace armen waardoor ik brass tube van dezelfde diameter stak, hierop lijmde ik een Evergreen disk.

Afbeelding

Afbeelding

De drop tank werd vervolgens op de pylon geplaatst en de sway braces werden afgesteld totdat ze op de correcte manier in aanraking kwamen met de drop tank. Daarna werden de sway braces stevig op hun plaats gelijmd, et voila, the job was done.

Afbeelding

Afbeelding

Veel beter nietwaar..... :)

Afbeelding

Volgende stap, enkele detailering met de bijgeleverde Eduard pe.

Afbeelding

Afbeelding

Het turtledeck achter de pilot's seat.

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik het volledige motor compartiment had ge-dry-fit aan de romp, bleek dat onderaan, de motorkap geen mooie overgang gaf aan de romp. Oplossing was om de motor steun van de romp te verwijderen, deze 1 m/m te laten zakken om vervolgens weer vast te lijmen, zodat het volledige motor onderdeel mooi op zijn plaats zat.

Hier kan je het probleem goed zien.

Afbeelding

Na het verlagen van de motorsteun.

Afbeelding

Afbeelding

En zo is het me gelukt om alle onderdelen te verlijmen, behalve het windscherm. Nu nog even een dry-fit, en ja, het begint op een JUG te gelijken.

Afbeelding

Afbeelding

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 4. apr 2017, 20:53 

Mooie oplossingen Danny, ziet er nu strak uit.
En wat een vreselijk mooie pe aanvullingen zeg...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 4. apr 2017, 23:22 

Citaat:
Mooie oplossingen Danny, ziet er nu strak uit.
En wat een vreselijk mooie pe aanvullingen zeg...

Dank u Peter. :ok:

Ik hoop dat ik deze week het model in de primer kan zetten.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende