Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 7   [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Frog 1/72 Arado Ar234B-2 Blitz
BerichtGeplaatst: za 24. jun 2017, 09:56 

Prachtig resultaat Huib :ok:
De aangebrachte detailering brengt de oude Frog naar een mooier resultaat.
De cockpit interieur brengt leven in het model.
De parachues op de hulpmotoren zijn geslaagd.

Top!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25. jun 2017, 22:43 

Ik zie hier een model wat met veel plezier en oog voor nauwkeurigheid is gebouwd. Ook ik heb soms het probleem dat ik het detailleren mooi vind en dat het superstrak afwerken lastig is. Ik blijf dan ook jaloers op bouwers die veel strakker kunnen werken. Maar het gaat toch meer om je eigen plezier? Daar heb je deze hobby toch voor?

Je mag trots zijn op je resultaat.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26. jun 2017, 10:04 

Dank voor de leuke commentaren, heren!

Ja, de superstrakke afwerking is nooit mijn sterke kant geweest, en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar ik doe m'n best.

markie schreef:
Die stippen op je cockpit zien er echt totaal niet uit

Vind je het zo erg? :( Ik vond dat wel moeilijk om te doen. Ze zijn karakteristiek voor het toestel, dus weglaten vond ik geen optie. Met een penseeltje is te grof, met en tandenstoker te weinig controle. Dus met een zilverkleurig pennetje gedaan. Maar hier en daar zit het niet helemaal in lijn of is een punt een streepje geworden. Had netter gekund idd. En verder verschuil ik me achter de macro.... :D

markie schreef:
Eigenlijk zitten je cockpitraampjes ook niet bepaald strak en ik meen zelfs her en der een kiertje te vinden;

Nee, kiertjes zitten er echt niet. Kan vertekening zijn door het dikke plastic. De enige plek waar het cockpitglas niet netjes op de romp aansluit is aan de linker zijkant (vanuit de piloot gezien). Verder zit het wel ok, dacht ik.

markie schreef:
Ik ben nog steeds geen groot fan van je mottling op deze manier, maar goed, daar kan jij ook niets aan doen :)

Ja, ik kan er wel iets aan doen: een airbrush kopen. :cheesygrin: Maar, even serieus, ik vind deze mottling best wel goed gelukt. Ik denk dat je een goeie airbrusher moet zijn met een heel klein spuitmondje om het mooier te krijgen. En ik denk ook dat veel goed ge-airbrushte modellen er een stuk beter uitzien dan die toestellen in het echt. Daardoor zijn we verwend geraakt. De echte Duitse mottling kon er ruig aan toe gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26. jun 2017, 20:49 

Ja sorry, ik vind het echt niet mooi die stippen, misschien had je toch iets van een andere kleur moeten gebruiken? Had denk ik zelf eerder iets richting de gun metal gedaan o.i.d. Die kleur is namelijk niet zo opvallend, dus dan valt het ook niet zo op wanneer je er net iets naast zit. En uiteraard is de macro killing, dat zie je inderdaad ook bij de cockpit. Ik denk dat ik al weet wat me stoorde aan de ruitjes, de zwarte lijnen zijn niet superstrak, waardoor het wat vreemd lijkt.
En juist omdat de rest van het toestel dan zo mooi gelukt is, vallen de paar kleine dingetjes die dan net even minder zijn natuurlijk behoorlijk op.

Ik bedoelde met de mottling niet dat het er niet strak op zat, maar meer dat ik deze mottling niet mooi vind :)

En ja, met een airbrush kan je mooiere stipjes zetten, dat is waar, maar dat was met dit model toch ook de intentie niet?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 7   [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7