Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 7   [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] En we gaan gewoon verder! (Revell 1:72 Junkers 88A
BerichtGeplaatst: di 3. okt 2017, 12:55 

Bedankt! :ok:

Citaat:
Ben je niet bang dat je bij het uitpakken de tape verf meeneemt?

Nee, dat valt denk ik wel mee. Ik gebruik hier geen primer en verf direct op het plastic. De Revell enamel verf die ik gebruik heeft genoeg hechtkracht. Ik heb wel ook eens de primer van de Action gebruikt, maar die is gewoon slecht. Als je hier tape opplakt trek je alle verf tot op het plastic er af :roll:

Verder plak ik de tape 3-4x op de tafel voordat ik hem op mijn model gebruik zodat de meeste plakkracht ook al weg is ;)

Citaat:
Om toch wat tape te besparen kun je ook de grote delen afdekken met op vorm geknipte aluminiumfolie en de randen plakken met tape.

Misschien op de wat grotere 1/48 modellen wel, maar bij dit model is de vleugel even breed als twee reepjes tape. Ik gebruik gewoon de schilders afplak tape van de Action van 1.49 per 40 meter ofzo, dus het is nog niet eens echt geld verspilling. Ik denk dat op dit model toch wel voor 5 euro cent aan tape op het model zit :titter:.

Voor de kleinere hoekjes plak ik deze tape eerst op m'n mat en snij er dan reepjes van.

groeten, Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 3. okt 2017, 14:25 

Lekker he, die primer van de action zucht...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 4. okt 2017, 20:54 

Wel strak kwastwerk, doe ik je niet na! :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 12:16 

Hallo!

Nou, nou…. De verflaag(en) zit(en) er op! Hier gaat toch altijd meer tijd in zitten dan je denkt. Zeker als je alles met de kwast doet, en je 5 verschillende kleuren wilt schilderen ;) Maar alle kleurtjes zitten er op en ik ben er best tevreden mee!
__________________________________________________________________________________
Mooi groen is niet lelijk!

Nadat ik alles zorgvuldig had ingepakt met tape ( ;) ) ben ik begonnen met de lichtgroene kleur voor de splinter camo te schilderen. Voor deze kleur heb ik Revell #39 gebruikt en deze lichter gemaakt met wat wit. Ook deze kleur vond ik orgineel te donker.

Afbeelding

Nadat deze kleur droog was heb ik het model weer verder ingepakt, en de andere component van de splinter camo geschilderd: Revell #40 gemengd met geel om werderom de kleur wat lichter te maken.

Afbeelding

Ik vind altijd als je het model zo aan het inpakken bent de charme een beetje weggaat. En zeker als het schilderen wat langer duurt, wil de zin bij mij om door te gaan nog wel eens wat wegzakken. Maar als alle laagjes er dan toch op zitten komt het leukste onderdeel van het schilderen aan bod! Het verwijderen van de tape! Dan komen alle verschillende kleuren mooi uit, en begint het opeens op een echt model te lijken! :D

En volgens mij had dat slechter kunnen uitpakken (pun unintended ;)).

Ik moet wel eerlijk toegeven, op deze fotos had ik wel al wat plekjes bijgewerkt waar de verf onder de tape was gekropen. :oops:

Afbeelding

Afbeelding

En om te zorgen dat deze verflaag permanent blijft, en hier niks meer fout aan kan gaan heb ik het model maar meteen ingespoten met blanke acryl lak (van de Action).

Afbeelding

Met de matte verf zijn de rivets die ik heb proberen aan te brengen erg moeilijk te zien, maar met de blanke lak er overeen kome ze allemaal weer tevoorschijn! :D

Afbeelding

__________________________________________________________________________________

Volgens mij is dit wel een goede basis voor de komende stappen!

Laat maar horen wat jullie er van vinden!

Groeten, Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 12:50 

Ik vind het een mooi geheel zo...en mooi strak splintercamo. Knap hoor zo met de kwast.
De rivets zijn echt een goede aanvulling nu het in kleur staat...en straks uitgelicht worden.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13. okt 2017, 18:33 

Citaat:
en begint het opeens op een echt model te lijken!
Nou,.. het begint zeker op een echt model te lijken :ok:

Citaat:
...Knap hoor zo met de kwast.Cheerz :ok:
Barry
Ja 200% mee eens!

Goed om te lezen dat je werkt met kleuren op schaaleffect met kleuren lichter mengen.
En als je toch zo ver bent mag je ook nadenken over het glanseffect.
Door de glanslak ziet het model er op dit moment aantrekkelijk uit
Minder waarheidsgetrouw maar dat geldt ook voor een 100% matte lak (vindt ik).
Probeer het resultaat straks eens ergens daar tussen te zoeken.
Wie weet.

Nog ff doorzetten.
Suc6

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14. okt 2017, 10:50 

Ik ben op zich ook fan van de glanslak van de Action. Paar laagjes en het glimt als de tierelier. Je hebt dan echter wel het idee dat je een echt stukje plastic speelgoed (is natuurlijk ook zo) in handen hebt. Pas na de wash en de matte eindlaag is het pas echt een plank-model. Mooi hoor.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15. okt 2017, 20:48 

Mooi verfwerk, Ben. Ik vind je kleurkeuze voor de splinter wat merkwaardig, maar het ziet er wel mooi uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15. okt 2017, 23:28 

Bedankt heren!

Wolf73 schreef:
De rivets zijn echt een goede aanvulling nu het in kleur staat...en straks uitgelicht worden.

Ik ben er zelf ook best tevreden mee! :D

Grover schreef:
Door de glanslak ziet het model er op dit moment aantrekkelijk uit
Minder waarheidsgetrouw maar dat geldt ook voor een 100% matte lak (vindt ik).
Probeer het resultaat straks eens ergens daar tussen te zoeken.

Dit vind ik inderdaad ook voor modellen die in "real life" hoog-glanzend zijn. Als je dan een model in de hoog-glans lak ziet het vaak wat speelgoed achtig uit.

Maar volgens mij zijn dit soort militaire vliegtuigen sowieso mat geschilderd toch?

Tsjopper Bob schreef:
Ik ben op zich ook fan van de glanslak van de Action. Paar laagjes en het glimt als de tierelier. Je hebt dan echter wel het idee dat je een echt stukje plastic speelgoed (is natuurlijk ook zo) in handen hebt.

Het voordeel van deze acryl lak vind ik is dat het echt een hele harde laag op je model maakt en een zeer goede bescherming is voor de (soms toch wel wat) fragiele verf laag. Ik heb wel het idee dat deze soms wat te glad kan zijn, waardoor je washes wat makkelijk wegpoetst. :roll:

Huib schreef:
Ik vind je kleurkeuze voor de splinter wat merkwaardig, maar het ziet er wel mooi uit.

Ohwja? Ik dacht dat alle bommenwerpers deze two-tone green splinter camo hadden: RLM 70/71 (lichtgroen/zwartgroen) op RLM65 (lichtblauw).

Als je deze link volgt kom je bij een overzicht van de kleuren van de Luftwaffe. Ik heb de kleuren 70/71 over 65 aangehouden op die website, wat volgens mij wel redelijk klopt met wat ik op referentie foto's kan vinden (real life en modellen)?

De twee kleuren hadden misschien net iets minder contrasterend kunnen zijn (ik vind het donkergroen net iets te donker), dus misschien dat je dat bedoelt? Bedankt voor de feedback! Dit houd ons allen scherp :)

groeten, Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16. okt 2017, 15:46 

Feather schreef:
Ik dacht dat alle bommenwerpers deze two-tone green splinter camo hadden: RLM 70/71 (lichtgroen/zwartgroen) op RLM65 (lichtblauw).

Ja, dat klopt ook. Misschien ligt het ook aan de foto's maar ik vind het contrast tussen de kleuren wat te groot en de lichte kleur (die donkergroen heet en dat ook is) wat te licht en te grijs. Het begint op het RLM 74/75 patroon te lijken wat later in de oorlog voor jachtvliegtuigen werd toegepast.

Maarreh, details hoor van een ouwe zeiker. Lekker zo doorgaan! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 7   [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende