Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 5   [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [W.I.P.] Heller 1/72 F-86 F Sabre “Mig Mad Marine”
BerichtGeplaatst: zo 31. dec 2017, 16:18 

Het heeft een tijdje stilgestaan met de Sabre. Met heel veel dank aan een Modelbrouwer, heb ik een eeuwigheid geleden al :oops: , het onderdeel per post van hem gekregen.

Ik had de Sabre een een mooi aluminium jasje gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet zeggen dat dat er strak opzit.

Ik werd door Mark erop gewezen dat bij de wheelbay vooraan een kuiltje zat. Ik had dit niet gezien....zo tevreden was ik over het resultaat.
Ik dacht....what the heck, laat maar zitten, de Sabre staat straks toch op zijn wielen....kijkt niemand meer naar.
Maar ja....dat kuiltje, begon me toch lichtelijk tot zwaar te irriteren.....dus hebben we het maar opgevuld.

Wat me ook bezig hield is dat die bare metal kisten(m.u.v. vliegshowmodellen)....niet echt glimmy en shiny eruit zien zoals ze vaak te zien zijn op fora.
Afbeelding
Bron:www.aircraftresourcecenter.com
Afbeelding
Bron:%20life-osaka.com
En daar is helemaal niets mis mee.

Maar als je op foto's van zulke vliegtuigen kijkt zijn ze echt niet zo glimmend. Dat metaal krijgt wat te verduren.
Afbeelding
Afbeelding
Bron:commons.wikimedia.org
Afbeelding
Bron:commons.wikimedia.org
Afbeelding
Bron:perso.orange.fr/aeromil-yf

Toen ben ik een op you tube gaan zoeken...of dit ergens werd beschreven.
Ik kwam uit op het filmpje van Doogsmodels, genaamd Bare Metal Variance - Part 2

Dat gaan we ook proberen...heb ik me voorgenomen....Alles klaar gezet om te beginnen, flikkert het vliegtuig uit mijn klauwen :evil: :evil: , met als gevolg....een achtervleugel afgebroken....wat doe je dan op zo een moment? Juist ja [PANIEKMODUS] :panic: :cry: :panic: :cry: :panic: .
Daarna heel diep zuchten en weer een worden met het Universum :asleep: :asleep: :weirdo: :weirdo: en denken...dat gaan we weer fixen. Aangezien ik toch lekker bezig ben, heb ik ook wat correctiewerkzaamheden uitgevoerd aan de achterkant.

In de tussentijd wel de methode toegepast.....nu moet ik wel zeggen dat het op een 1/48 model makkelijker uitziet om te doen dan op een 1/72 model.....
Ik heb hiervoor dark sea grey gebruikt....en niet zwart.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie het verschil in vergelijking tot de achtervleugel, die wel is blijven zitten.
Eerst de andere achtervleugel er weer op zetten en dan krijgt het geheel weer een aluminium kleurtje erop en dan kijken hoe het uit pakt.

Tot zover de vorderingen.
Ik wens jullie allemaal een mooie jaarwisseling.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [W.I.P.] Heller 1/72 F-86 F Sabre “Mig Mad Marine”
BerichtGeplaatst: ma 1. jan 2018, 19:17 

100 % gelijk wat betreft de te glimmende modellen die je overal ziet.
Zelfde vind ik overigens ook van de meeste auto's dei hier en daar gebouwd worden. Gooien ze een dikke laag blanke lak over die er gewoon niet uit ziet, absoluut niet realistisch.

Ben benieuwd naar het resultaat van jouw methode straks.

Misschien wist je het al (ik dus niet.. :roll: ) maar Alclad verkoopt dus ook mat aluminium. Heb ik kort geleden pas ontdekt, maar ga ik absoluut aanschaffen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 5   [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5