Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 14 van 15   [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1:72 Heinkel He111Z Hasegawa
BerichtGeplaatst: vr 4. mei 2018, 16:35 

markie schreef:
En waarom zouden ze een nachtvlucht camouflage aan de bovenzijde knutselen? Zodat de maanmannetjes ze niet zouden zien vliegen

Tegen nachtjagers en intruders, natuurlijk. Makkelijke prooi, zo'n Zwilling. Zeker als er ook nog wat achter hangt. Twee voor de prijs van één.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] 1:72 Heinkel He111Z Hasegawa
BerichtGeplaatst: vr 4. mei 2018, 21:47 

Zaten door nog zoveel hoger?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: [DONE] 1:72 Heinkel He111Z Hasegawa
BerichtGeplaatst: za 12. mei 2018, 17:10 

The End

Eindelijk is het zover, na vele maanden werk is ook de Heinkel afgerond.

Nou, alle bijbehorende onderdelen zijn op hun plek geplaatst, ik heb een beetje verwering toegepast en nu is het zover, we hebben buitenfoto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, dit vreemdgevormde monster heeft dus echt gevlogen, zelfs met meerdere zweefvliegtuigen erachter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten er mensen zijn die hem willen zien, hij zal in ieder geval mee komen naar Hurdgaryp in het najaar.

Groeten Markie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [DONE] 1:72 Heinkel He111Z Hasegawa
BerichtGeplaatst: za 12. mei 2018, 22:02 

Mooi eindresultaat Mark. Een mooie eye catcher.

Had deze versie geen antennedraad van de staart naar de antenne?

cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13. mei 2018, 13:08 

Wat een prachtig model geworden, Mark! En wat een joekel. Heb je al een plank vrijgemaakt?

Ik vind hem heel netjes gemaakt. Keurig spuitwerk. De camouflagekleuren zijn goed getroffen. En de lichtblauwe vlekken geven een mooi effect op de donkergroene splinter. Ik blijf alleen de post shading op de onderzijde niet zo geslaagd vinden. Misschien is het contrast te groot of zijn de vlekken te rond.

Mooie transparante cockpits, zodat er ook wat te zien valt van het interieur. Dat voegt echt wat toe aan die Heinkel glasbakken.

Decals zitten er ook mooi op. Van je problemen daarmee zie ik op het eerste gezicht niks terug. Dus daar heb je je goed doorheen geworsteld. Een detail is dat de hakenkruizen te hoog op de staart zitten. Dat komt natuurlijk omdat de armen van het roer in de weg zitten.

Wel vind ik dat je nog wat makkelijk aan te brengen details laat liggen. Bijvoorbeeld remleidingen aan het landingsgestel, uitboren van de luchtpijpjes voor in de uitlaten, uitdunnen van de luchtinlaten en antennedraden. Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes.

Mooi werk, hoor Mark en een schitterend model als eindresultaat. Echt een lust voor het oog.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13. mei 2018, 17:47 

Citaat:
Wat een prachtig model geworden, Mark! En wat een joekel. Heb je al een plank vrijgemaakt?

Yup, hij staat al op de plank ;)

Citaat:
Ik vind hem heel netjes gemaakt. Keurig spuitwerk. De camouflagekleuren zijn goed getroffen. En de lichtblauwe vlekken geven een mooi effect op de donkergroene splinter. Ik blijf alleen de post shading op de onderzijde niet zo geslaagd vinden. Misschien is het contrast te groot of zijn de vlekken te rond.

En ik was nog wel bang dat er straks niets meer van die postshade te zien was. We kijken er nog wel eens samen naar als we in Hurdegaryp zitten.

Citaat:
Mooie transparante cockpits, zodat er ook wat te zien valt van het interieur. Dat voegt echt wat toe aan die Heinkel glasbakken.

Thanx, baal alleen van het stof dat zich toch elke keer weer verzamelt in de cockpit.

Citaat:
Decals zitten er ook mooi op. Van je problemen daarmee zie ik op het eerste gezicht niks terug. Dus daar heb je je goed doorheen geworsteld. Een detail is dat de hakenkruizen te hoog op de staart zitten. Dat komt natuurlijk omdat de armen van het roer in de weg zitten.

Ik geloof je op je woord ;) Volgens de handleiding hadden ze inderdaad ook een stukje lager moeten zitten.

Citaat:
Wel vind ik dat je nog wat makkelijk aan te brengen details laat liggen. Bijvoorbeeld remleidingen aan het landingsgestel, uitboren van de luchtpijpjes voor in de uitlaten, uitdunnen van de luchtinlaten en antennedraden. Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes.

Huib, ik vind het heel erg knap dat jij dergelijke detaillering aan kunt brengen 1:72, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Ik had al moeite genoeg met dit onderstel. Ik heb ook geen boortjes die fijn genoeg zijn om deze uitlaten uit te boren. Die knappen bij mij altijd :panic: Voor wat betreft antennedraden, naar mijn weten (instructieboekje dus) zat hier geen antennedraad op, maar zeker weet ik dat nooit.

Citaat:
Mooi werk, hoor Mark en een schitterend model als eindresultaat. Echt een lust voor het oog.

Thanx

Citaat:
Mooi eindresultaat Mark. Een mooie eye catcher.

Had deze versie geen antennedraad van de staart naar de antenne?

Thanx Barry en ik zou het niet weten :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13. mei 2018, 21:23 

Wat een werk en wat een prachtig resultaat Mark. Daar mag je trots op zijn.

Wat mij alleen nog tegen de borst stuit is dat er geen enkele foto is met een neutrale onder- of achtergrond. Nu is er veel te veel 'ruis' rondom het model, waardoor de beauty van dit beest niet tot zijn recht komt.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13. mei 2018, 22:35 

Spuitwerk is mooi geworden Mark, helemaal in daglicht

Persoonlijk mag er voor mij wat meer verwering op, en ik ben het wel een beetje met Huib eens qua details. Kleine details maken vaak het verschil tussen "speelgoed" en "realistisch model".

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem echt goed gelukt. Had alleen net iets meer kunnen zijn dmv een beetje meer werk.

OnlineProfiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14. mei 2018, 08:41 

René, ik zou niet weten welke kleuren ik zou moeten gebruiken op een neutrale ondergrond te maken. Hij zou nog net in mijn spuitcabine opgesteld kunnen worden, maar dan heb ik er wel TL licht boven staan. Anders heb je toch gauw vervuiling van kleuren helaas.

Peppie, dit zijn toestellen die heel erg weinig gevlogen hebben, daarom zit er ook niet teveel verwering op. Alleen een beetje uitlaatgassen, vervuiling in de wielbakken en wielen en wat in de panellines.

En ik beleef totaal geen plezier aan het knoeien met hele kleine draadjes, stukjes plastic en noem maar op. Dikke kans dat ik het hele toestel op die manier nog verknoei ook, dus doe ik wat ik wel leuk vind, een strak kitje bouwen en hier een mooi verflaagje op spuiten. Ook ben ik totaal niet iemand die op onderzoek uit gaat om te kijken waar extra details aangebracht moeten worden en of de kleuren wel helemaal honderd procent kloppen en dergelijke.

Misschien dat ik dat wel eens zal doen op een goedkoop kitje als ik me ertoe kan zetten, maar niet op een kit als deze, die een behoorlijke hoeveelheid geld heeft gekost (tenminste voor wat ik normaal aan kitjes uitgeef). Wie weet pak ik hier wel eens een oude Airfix voor, daar is ook nog eer aan te behalen als je er wat extra's van maakt tenslotte.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel een bakbeest van een toestel, maar het is toch maar 1:72 en dat is wel heel erg klein om te gaan detailleren. Ja Huib, die kan echt priegelen en het er nog goed uit laten zien ook, maar dat niveau heb ik nog lang niet bereikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14. mei 2018, 12:04 

markie schreef:
Ja Huib, die kan echt priegelen

Peppie ook, hoor!
Maar inderdaad, doe gewoon lekker wat je zelf leuk vindt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 14 van 15   [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende