Goed bezig Huib, mooi dit weer te volgen! Vooral de avonturen met het gunpack, zowel het onderzoek als de uitvoering komen me bekend voor -op sommige foto's kun je
net niet zien en zeker weten wat je wilt weten!

Ik neem aan dat je met Humbrol en Revell enamel verf schildert? Ik doe het meeste met de airbrush, maar ik ben af en toe bezig met mijn oudste zoontje (5) een toevallig nog in de voorraad aanwezige Matchbox Fairey Seafox dubbeldekker aaan het bouwen (hij heeft wel aanleg denk ik!) en ik doe veel met Revell Aqua. Omdat het meer lekker samen bezig zijn is als een ESM prijswinnaar bouwen, had ik voor hem wat alumiuniumkleur (99) verdund met wat water en een beetje Tamiya acrylverdunner. Ik heb (stiekem) de boel eerst ontvet, en hem daarna lekker zijn gang laten gaan met de Aqua, lekker semi-gecontroleerd smeren zoals een 5 jarige dat het beste kan.
Het resultaat is echter prachtig, zo goed als streeploos na 2 laagjes. Veel mooier als dat mij ooit lukte als 13 jarige met Humrol zilver enamel (11)!
Misschien eens een experimentje waard -mits goed ontvet zit het zelfs op kaal plastic nog behoorlijk goed vast ook.
Als je niet beter zou weten zou je bijna denken dat je de nieuwe Airfix kit aan het bouwen bent...

Jeroen