Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 8   [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Frog 1/72 Bristol Blenheim Mk IF
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 12:02 

Goed bezig Huib, mooi dit weer te volgen! Vooral de avonturen met het gunpack, zowel het onderzoek als de uitvoering komen me bekend voor -op sommige foto's kun je net niet zien en zeker weten wat je wilt weten! :)

Ik neem aan dat je met Humbrol en Revell enamel verf schildert? Ik doe het meeste met de airbrush, maar ik ben af en toe bezig met mijn oudste zoontje (5) een toevallig nog in de voorraad aanwezige Matchbox Fairey Seafox dubbeldekker aaan het bouwen (hij heeft wel aanleg denk ik!) en ik doe veel met Revell Aqua. Omdat het meer lekker samen bezig zijn is als een ESM prijswinnaar bouwen, had ik voor hem wat alumiuniumkleur (99) verdund met wat water en een beetje Tamiya acrylverdunner. Ik heb (stiekem) de boel eerst ontvet, en hem daarna lekker zijn gang laten gaan met de Aqua, lekker semi-gecontroleerd smeren zoals een 5 jarige dat het beste kan.
Het resultaat is echter prachtig, zo goed als streeploos na 2 laagjes. Veel mooier als dat mij ooit lukte als 13 jarige met Humrol zilver enamel (11)!
Misschien eens een experimentje waard -mits goed ontvet zit het zelfs op kaal plastic nog behoorlijk goed vast ook.

Als je niet beter zou weten zou je bijna denken dat je de nieuwe Airfix kit aan het bouwen bent... :)

Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 13:00 

Mooi jasje, nu al. :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. dec 2017, 22:49 

Mooi om te zien dat het je alsnog gelukt is om die gleufjes te maken, klonk al wat dubieus: wel 40 jaar oude kits ombouwen naar moderne standaarden maar niet een paar rechthoekjes kunnen uitsnijden :P
Strak geschilderd camouflage schema, dat is wel een voordeel van kwasten: geen gedoe met het afplakken van hard edge camouflage :panic:
[gezeik] Wat mij wel opvalt aan jouw werk in het algemeen is dat het soms lijkt of de verf er wat dik op zit, natuurlijk is het sowieso moeilijker om met een kwast een dunne laag verf aan te brengen maar misschien als je je verf iets meer verdunt dan word het geheel wat strakker en komt jouw scratch werk wat meer tot zijn recht. Plastix op de Britmodeller forums doet ook alles met de kwast maar dat zie je er beslist niet aan (voorbeeld: http://www.britmodeller.com/forums/inde ... 17/&page=7 ). Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik op een groot scherm naar een dichtbij foto van een klein object zit te kijken :panic: [/gezeik]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31. dec 2017, 15:34 

Dank, heren!

reteip schreef:
klonk al wat dubieus: wel 40 jaar oude kits ombouwen naar moderne standaarden maar niet een paar rechthoekjes kunnen uitsnijden :P

Ach ja, weet je, het is altijd weer een spel met zo´n kitje: hoe ver ga je met allerlei details die niet of nauwelijks te zien zijn? En je kunt ook te ver gaan, en een mooi stukje werk minder mooi maken, of verzanden in allerlei details waardoor de lol eraf gaat. Maar het leuke van het Forum is dat je vaak toch weer een beetje opgejut wordt om net dat stapje verder te gaan. En zo leer je zelf ook weer wat nieuws.

reteip schreef:
misschien als je je verf iets meer verdunt dan word het geheel wat strakker en komt jouw scratch werk wat meer tot zijn recht.

Zeiken mag hier, hoor Pieter. Dat hoort bij de Plakkers-etiquette. ;) :ok:
Ja, goed punt. Ik heb zelf niet zo'n goede ervaringen met verdunnen van enamel. Door de verdunner (terpentine) los ik vaak de vorige laag weer op, en dan wordt het een lelijke smeerboel. En doordat ik met verdunde verf meer lagen moet schilderen wordt het voor mijn gevoel net zo dik. Ik verf dus eigenlijk altijd met onverdunde verf recht uit het potje, maar smeer dat wel heel dun uit met een brede platte penseel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31. dec 2017, 17:57 

Ja dat heb je wel met enamels, heb je er ooit over nagedacht om over te stappen op acryl? Als acryl eenmaal droog is kan je het rustig over schilderen met zo'n beetje alles (tenzij het mig acryl is, die is op de een of andere duistere manier gevoelig voor enamel thinner) Acryl hecht zo uit het flesje wel voor geen meter op kaal plastic maar ik heb van Facebook geleerd dat als je Vallejo Model Colour 1:1 verdunt met hun Thinner Medium (niet de airbrush thinner) dat je dan een keiharde laag krijgt die zelfs sterk schilders tape van de bouwmarkt kan hebben, misschien dat dat met een kwast ook zo werkt? (tijd voor een experiment :cheesygrin: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 1. jan 2018, 18:00 

Ja, ik heb wel eens nagedacht over overstappen naar acryl. Maar het heeft ook nadelen zoals de mindere hechting en de snellere droogtijd tijdens het schilderen. Misschien als ik een keer een airbrush aanschaf. Heb wel pas een setje AK acryl van Rudi gekregen. Zal dat eens uitproberen als ik weer eens een Duitse tank bouw.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 09:59 

Als je een airbrush aanschaft is het juist zonde om over te stappen, dan kan je beter bij de enamel blijven :) Dat spuit veel mooier.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 20:56 

En ruikt ook veel lekkerder (heb ik geen ervaring mee, ik spuit met acryl).

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 22:46 

Huib, heb je dit al eens gezien?
https://www.youtube.com/watch?v=BitmaECqO30
Ook een hele mooie techniek, en je kunt ook faden zonder airbrush..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 3. jan 2018, 14:59 

markie schreef:
Als je een airbrush aanschaft is het juist zonde om over te stappen, dan kan je beter bij de enamel blijven :) Dat spuit veel mooier.

Ja, maar dan heb ik ook meteen een afzuiginstallatie nodig. M'n hobbykamertje is niet zo groot.

peppie schreef:
Huib, heb je dit al eens gezien?

Ja, die had je al eens gestuurd. Mooie techniek, maar ook met beperkingen. Hard edge lukt hier weer niet mee. En voor de juiste kleuren moet je eindeloos mengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 8   [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende