Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/48 deHavilland Mosquito B Mk. IV
BerichtGeplaatst: do 28. dec 2017, 18:30 

Het ziet er allemaal erg keurig uit.
"Alhoewel je ondergrond die beeldvorming dan weer volledig verknald" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Was je op visite bij Oma?

Zonder gekheid, met name de "levendigheid" in je airbrush werk spreekt me aan.
Mooi :ok: :ok:

m.v.g.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/48 deHavilland Mosquito B Mk. IV
BerichtGeplaatst: za 30. dec 2017, 18:04 

Grover schreef:
Het ziet er allemaal erg keurig uit.
"Alhoewel je ondergrond die beeldvorming dan weer volledig verknald" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Was je op visite bij Oma?

Zonder gekheid, met name de "levendigheid" in je airbrush werk spreekt me aan.
Mooi :ok: :ok:

m.v.g.

Hahaha nee dit is mijn geïmproviseerde snijmat :p Toen ik bijna een jaar geleden mijn eerste modelbouw spul ging bestellen zat ik te twijfelen of ik nou wel of niet een snijmat er bij moest halen want het was wel nog weer een tientje erbij op een bestelling die sowieso niet heel mild was :panic: dus uiteindelijk maar besloten om het eerst te houden bij oude placemats. Eerst begonnen met één maar die zit nu vol met willekeurige onderdelen van projecten waar mee ik bezig ben.
Afbeelding
dus ook maar de andere erbij gepakt die ik normaal gebruik bij het pijlen plakken.

De Mosquito is inmiddels klaar, hij is niet helemaal perfect (dat zou wat zijn) er zijn een paar kleine decals die een beetje zijn gaan zilveren en ik heb de linker DZ367 decal weten te beschadigen maar desondanks dat ben ik er best tevreden mee :D Ik heb wat uitlaatsporen aangebracht met een wattenstaafje en wat zwart pigment poeder, dit zie je niet echt op de foto's vanwege de hoek en ik kan ook niet meer foto's maken want hij is al bij zijn nieuwe eigenaar. De navigatielichten heeft Tamiya al voor je uitgeboord aan de binnenkant waardoor je alleen nog maar een beetje doorzichtige verf er in hoeft te doen en het ziet er net uit alsof er een lampje in zit. Antenne draad is gemaakt met elastisch rigging draad van Uschi van der Rosten, dat is wel fijn spul om mee te werken, super dun maar kan flink wat uit rekken voordat het breekt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een leuke kit om te bouwen maar wat nog leuker was de reactie van die vriend toen hij zag wat hij voor zijn verjaardag kreeg :cheesygrin: dus dit project was een groot succes :cheesygrin:
En jullie bedankt voor de leuke reacties, dit is pas het 2e vliegtuig wat ik af heb gekregen (staat nog één te wachten op verf) zal dit zeker niet de laatste zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [DONE] 1/48 deHavilland Mosquito B Mk. IV
BerichtGeplaatst: za 30. dec 2017, 21:45 

Mooi resultaat, snap wel dat hij er blij mee was :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31. dec 2017, 15:38 

Mooi hoor, Pieter! Ik vindt het een juweeltje geworden. Strak gebouwd, mooi geschilderd/gespoten, subtiele verwering. Echt vakwerk.
Van het vernachelde serienummer kan ik zo niets zien. Volgens mij zie ik nog wel een naadje over een van je banden lopen. En voor mijn gevoel (heb nu ff geen tijd om het te checken) zitten de codes en roundels op de romp iets te hoog. Maar dat zijn details. Kan me voorstellen dat je vriend er blij mee was!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 09:30 

Je hebt er wat moois van gemaakt Pieter, mooi gelukt, helemaal als je bedenkt dat dit je tweede vliegtuig is. Overigens zijn er snijmatten bij de action te koop voor een paar euro, dus aan het geld hoeft het niet te liggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 10:09 

Knap werk Pieter en voor mij, als starter, ook nog eens leerzaam. Ik zal mijn vliegtuig met een kwastje moeten schilderen bij gebrek, nog, aan een airbrush....dat is wel een dingetje... de camouflage ziet er bij jou ook heel realistisch uit, ..maar ik heb dan weer wel een snijmat :titter:..... waar ik denk wel 15 euro voor heb neergeteld en :frown: die blijkbaar bij de action nog geen 2 euro kost....

Laatst bijgewerkt door Jos73 op di 2. jan 2018, 23:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 2. jan 2018, 20:56 

Citaat:
Hahaha nee dit is mijn geïmproviseerde snijmat :p Toen ik bijna een jaar geleden mijn eerste modelbouw spul ging bestellen zat ik te twijfelen of ik nou wel of niet een snijmat er bij moest halen want het was wel nog weer een tientje erbij op een bestelling die sowieso niet heel mild was :panic: dus uiteindelijk maar besloten om het eerst te houden bij oude placemats.

Hoe de Action even in de gaten, soms liggen ze er, soms ook niet. A3-formaat snijmat, volgens mij €1,95 per stuk.

Voor wat betreft je mug, gaaf resultaat geworden.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 4. jan 2018, 23:20 

Heel mooi strak gebouwd, goed in de verf. Vakwerk. :ok:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3