Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/48 deHavilland Mosquito B Mk. IV
BerichtGeplaatst: zo 17. dec 2017, 23:38 

Balen inderdaad als je tape je verf eraf trekt.. :oops:
Maar goede redding, je ziet er niets meer van :ok:
Verder deftig spuitwerk hoor.

Mag ik vragen waarom je het glas nog niet geplaatst hebt? Is, naar mijn ervaring, handiger dit voor het spuiten te doen. Kan je eventuele naadjes nog dicht maken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17. dec 2017, 23:56 

peppie schreef:
Balen inderdaad als je tape je verf eraf trekt.. :oops:
Maar goede redding, je ziet er niets meer van :ok:
Verder deftig spuitwerk hoor.

Mag ik vragen waarom je het glas nog niet geplaatst hebt? Is, naar mijn ervaring, handiger dit voor het spuiten te doen. Kan je eventuele naadjes nog dicht maken..

Daar zit zeker wat in maar ik ben niet zo handig met het afplakken van het glaswerk en ik heb geen zin om daar heel erg lang mee te gaan zitten prutsen dus heb ik een Eduard mask besteld maar die is nog niet binnen dus om te voorkomen dat het geheel stil komt te liggen doe ik het zo eventjes. Ik heb wel van te voren gekeken hoe alles past en voor zover ik kan zien sluit alles zo'n beetje naadloos aan op elkaar, mocht er uiteindelijk toch nog een klein kiertje zijn kan ik die altijd nog opvullen met wat Vallejo putty en dan heel voorzichtig met een fijn penseeltje erover heen schilderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18. dec 2017, 09:11 

Blij dat ik je heb kunnen helpen met het kleurtje van de spinners. Verder ziet de boel er netjes uit, mooie fadende camouflage geworden zo, dankzij die worstjes blijkbaar :) Enige wat ik me dan even afvraag in al mijn onnozelheid, hadden die dingen geen mallen vroeger die ze op de vleugels legden en op die manier strakke lijnen spoten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18. dec 2017, 11:01 

Mooi spuitwerk, Pieter! En goeie restauratie van de beschadigde verf. Knap om dat zonder sporen weg te werken.

markie schreef:
hadden die dingen geen mallen vroeger die ze op de vleugels legden en op die manier strakke lijnen spoten?

Ja, de Britten gebruikten in de fabriek en bij groot onderhoud op maat gesneden rubber matten als sjabloon. Dat levert dus tamelijk hard edge overgangen op. Bij spuitklussen in het veld werd ook uit de vrije hand gespoten. Maar ik vind de overgangen op Pieters Mosquito er prima uitzien. Ondanks het gebruik van Blue Tac, zie ik eigenlijk geen soft edge overgangen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19. dec 2017, 01:17 

Was de Mosquito ook niet de kist van Erik Hazelhoff Roelfzema (aka Soldaat van Oranje)?

Heb na het zien van de Musical (2x inmiddels) even overwogen om deze kist te maken (uiteraard in 1:72).

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19. dec 2017, 18:02 

Dank jullie wel heren voor de complimenten :ok: Met Blu-Tack kan je een beetje spelen met hoe strak alles word. Ik ben redelijk tevreden hoe het eruit ziet voor een eerste keer met deze methode, kan op sommige plekken iets strakker maar over het algemeen is het prima. Ik heb wel een stukje op de rechtervleugel opnieuw gedaan want de overgang was daar zo vaag dat ik mij er aan ging ergeren.

Tsjopper Bob schreef:
Was de Mosquito ook niet de kist van Erik Hazelhoff Roelfzema (aka Soldaat van Oranje)?

Heb na het zien van de Musical (2x inmiddels) even overwogen om deze kist te maken (uiteraard in 1:72).

René

Volgens Wikipedia vloog hij bij No. 139 Squadron en zij vlogen met Mosquito B Mk IV, B Mk IX en B Mk XVI als pathfinders. Hasegawa en Tamiya zijn volgens mij de enige met een B Mk IV in 1/72. De Mosquito B Mk IX en B Mk XVI bestaan er voor zover ik kan zien niet in 1/72 maar als het goed is lijken ze visueel redelijk op elkaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 12:08 

Mooi werk hoor, aan een prachtig toestel!
Ik sluit me bij de anderen aan, goed gefixt, die meegetrokken verf. Is die MIG one-shot primer op acrylbasis? Ik heb die van Vallejo op acrylbasis, en die lijkt pas echt goed vast te zitten na een dag of wat goed doordrogen. Als ik echt veel moet afplakken gebruik ik liever enamel verf (er ligt nog genoeg).
Met Vallejo verf heb ik niet zulke goede ervaringen qua duurzaamheid, ik heb het al eens van de Vallejo primer afgetrokken... Jammer dat Revell die Aqua verf niet in van die handige flesjes verkoopt! :mrgreen:

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24. dec 2017, 13:10 

Mooie vorderingen.
Lekker tempo (ondanks de kleien tegenslag).

Suc6!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. dec 2017, 22:17 

jeroen_R90S schreef:
Mooi werk hoor, aan een prachtig toestel!
Ik sluit me bij de anderen aan, goed gefixt, die meegetrokken verf. Is die MIG one-shot primer op acrylbasis? Ik heb die van Vallejo op acrylbasis, en die lijkt pas echt goed vast te zitten na een dag of wat goed doordrogen. Als ik echt veel moet afplakken gebruik ik liever enamel verf (er ligt nog genoeg).
Met Vallejo verf heb ik niet zulke goede ervaringen qua duurzaamheid, ik heb het al eens van de Vallejo primer afgetrokken... Jammer dat Revell die Aqua verf niet in van die handige flesjes verkoopt! :mrgreen:

Groeten Jeroen

Die Mig one shot primer is Badger Stynylrez acryl primer in een ander jasje, hoort een stuk steviger te zijn dan Vallejo primer maar in dit geval niet echt :weirdo: kan natuurlijk ook gewoon een gevalletje operator error van mijn kant zijn. Over Vallejo verf zelf ben ik altijd wel tevreden, zowel model colour als model air zijn prima te spuiten en te kwasten (alhoewel model air iets geschikter is voor het spuiten en model colour net iets beter kwast) in tegenstelling tot Mig verf, dat spuit wel ok maar is voor geen meter te kwasten.

Ik had voor de kerstdagen nog geïnformeerd bij de winkel of die Eduard mask die ik had besteld nog voor de kerst binnen zou komen, dat ging hem niet worden dus moest ik zelf wel gaan prutsen :panic: 2 films en wat creatief taalgebruik verder was het mij uiteindelijk toch gelukt om de boel redelijk naar mijn zin af te plakken.
Afbeelding

En na wat verf en wat matte varnish ziet het er dan zo uit :cheesygrin:
Afbeelding

Niet perfect maar kon een stuk slechter dus ik ben blij :D

Ook een laagje Humbrol Clear Gloss gespoten over het vliegtuig en hem voorzien van alle markeringen en stencils.
Afbeelding

Bij tanks ben je meestal na een paar getallen met een paar kruizen/sterren al weer klaar met de decals, als je echt pech hebt dan heb je misschien nog een symbool voor die eenheid of een kenteken maar daar houdt het ook wel op. Bij vliegtuigen staat er gelijk een halve handleiding op, is wat werk maar daar leer je ook weer wat van, als er nu een Mosquito neer stort in de buurt weet ik dat de EHBO doos onder de piloot zijn stoel ligt :P
Nog een paar laatste uitsteeksels (antenne, pitot buisje) geplaatst en geverfd en toen het geel bedekt in nog een laagje Clear Gloss om de decals te beschermen gevolgd door een panel line wash met Mig's brown for dark yellow wash (gewoon een bruine wash). En als laatste het vliegtuig afgelakt met Vallejo Matte Varnish en het cockpit glas geplaatst, ik ontdekte bij het plaatsen van het glas wel een klein kiertje tussen het glas en de romp dus die heb ik ook gelijk maar opgevuld met wat Vallejo putty.
Afbeelding

Alleen nog de navigatielichten, roet bij de uitlaat, draadje voor de antenne en de putty overschilderen en dan is ie alweer klaar :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28. dec 2017, 10:18 

Ben geen kenner, maar in mijn ogen ziet dit er gaaf uit.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende