Door op een veiling dit vliegtuigje te kopen

In de omschrijving van het kavel stond oa "Tinnen Ornament van een Fokker Jachtvliegtuig uit de jaren 20/30

Nieuwsgierig waarvoor dit ornament dan wel zou dienen ben ik gaan googelen, vond ik dit forum en gezien er hier zo gedetailleerd gewerkt wordt heb ik mijn vraag over dit vliegtuigje hier neergelegd.
Waarvoor het diende en of het wel een onderdeel is van een Fokker jachtvliegtuig is nog niet duidelijk wel dat het een Fokker D.21 lijkt te zijn.
Zou het op de richtbuis hebben gestaan? Wie het weet mag het zeggen..
In de meidagen van 1940 was de Fokker D.21 kwalitatief, los van de Duitse overmacht en ondanks zijn goede wendbaarheid, kansloos in de strijd. Dat maakt de piloten van de Fokker D.21 in mijn ogen tot meer dan bijzonder dappere lieden waarvoor ik een diepe buiging maak.
Dit bouwmodel, mijn eerste na ongeveer 30 jaar, moet ik dan ook zo netjes mogelijk maken.... waarbij hulp van forumleden zeer wordt gewaardeerd en wellicht ook nodig zal zijn.
Om te voorkomen dat dit een saai Wikipediaverhaal wordt vertel ik wat meer over deze Fokker tijdens de bouw.
Met dank aan de hulpvaardige plakkers waardoor ik nu ook foto's kan plaatsen!
Groeten,
Jos