Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: AB-412 SAR ITALERI 1:72
BerichtGeplaatst: do 22. nov 2018, 21:32 

Je begrijpt mij verkeerd, je typt: [url]Ik ga beginnen met het model van sar helikopter die van 1994 tot 1995 de sar vlucht uitvoerde bij de koningklijke luchtmacht.[/url]
Zoals je zelf al opmerkt, vanaf 1994, maar in 2015 pas uit dienst genomen. Van '94 tot '95 is maar 1 jaartje, terwijl ze het een dikke 20 jaar hebben volgehouden.

Ik ga zaterdag naar de ESM, moet ik mijn ogen even open houden voor de Revell of Italeri versie? Zo ja, wat heb je maximaal over voor de kit, dan weet ik of ik ze voor je kan kopen. Uiteraard moet ik ze dan nog wel naar jou verzenden, dus daar ook rekening mee houden. Of je komt zelf naar Houten, leuke beurs. Tsjek site van de IPMS.

De decals van de Italeri-kit zijn inderdaad niet helemaal correct. Vooral de roundels deugen volgens mij niet. Ook die bubbel-ramen kun je uit een kit van de Chinook gebruiken. Ik heb er nog wel een paar.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24. nov 2018, 13:41 

Hoi René ik weet niet of je mijn berichtje nog ziet maar mocht je drijvers tegen komen hou ik mij aan bevolen.

De ramen van die chinook passen die in de deur van de ab412 ? Of moet dat nog op maat.
Jij ga aan dat jij daar nog wat van had liggen mocht je een setje willen over doen houdt ik mij ook aanbevolen.

Verder heb ik nog wat leuks te melden ik zal dit model nog een keer gaan bouwen
Ik heb een mazzeltje gehad op marktplaats ik heb daar de oude revell kit op gedoken.
Maar was niet goed koop maar heb gezien dat modewereld er 34 euro voor vroeg maar die was ook al uit verkocht..
Maar goed er komt er dus een mijn kant op via mp nu nog een er bij en dan staan ze hier alle drie.

Ik wil een uitvoering oude decals en uitvoering nieuwe en met de drijvers net zo.

Gr pedro01

Aude audenda /40ste sqd koksijde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24. nov 2018, 20:41 

Eindelijk weekend en weer een paar uur de tijd voor tweety.

Ik heb besloten dat dit model de 1994 zoveel mogel moet gaan benaderen in de manier van decals plaatsen de floats zullen die van revell zijn en het interieur moet hier ook op lijken.

Er zijn veel foto's te vinden van de jaren later zo als de walkarounds en in het boek boven de wadden .die laatste is uitgeleend en nog niet terug gekregen dus zat een beetje met mijn handen in mijn haren. Gelukkig niet zoveel haar op mijn hoofd :cheesygrin: .

Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en iemand van het 303 gevraagd of hij/zij wat foto's voor mij had als referentie materiaal.
Ik krijg bijna gelijk antwoord echt super er was een maar ik moet de foto's privé houden.
Privacy voor de oude bemanningsleden.

En op de foto's zag ik dus dat er twee kastjes stonden en een stoel minder in de cargo.
Het ene kastje is een ladekastje en de ander een met 9 vak en voor oa de slings.
Helaas moet je op deze schaal comprisen sluiten en bestaat hij bij mij uit 6 vakken. :weirdo:

Hier een foto van het kastje nog in ruwbouw wel te verstaan en ook een seaking piloot onthoofd voor zijn helm.
Afbeelding

Nu moet ik nog een laden kast maken die hier weer naast komt te staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24. nov 2018, 21:32 

Pedro01 schreef:
Hoi René ik weet niet of je mijn berichtje nog ziet maar mocht je drijvers tegen komen hou ik mij aan bevolen.

Daar kan ik je niet aan helpen, helaas. Die zullen gescratcht moeten worden.

Pedro01 schreef:
De ramen van die chinook passen die in de deur van de AB412 ? Of moet dat nog op maat. Jij gaf aan dat jij daar nog wat van had liggen mocht je een setje willen over doen houdt ik mij ook aanbevolen.

Of ze passen weet ik niet, ik heb het me laten vertellen. Als je me via pb je adres wilt geven, dan stuur ik je 2 toe. Als het niks is, doe je ze maar in je scrap-box.

Heb je het oude boek van boven de Wadden? Want er is ook een nieuwe uitgave. Het eerste deel behapt het begin tot de wisseling van Alouette naar AB. Wel nagenoeg gelijk aan het eerste boek. Het tweede deel (moet volgens mij nog uitgebracht worden) gaat geheel over de AB, tot en met de laatste vlucht, en dat stuk ontbrak in het boek 'Redders boven de Wadden'. Lijkt me dus voor jou een 'must have'.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25. nov 2018, 02:38 

Hoi hoi ja het boek boven de wadden heb ik maar zo als eerder geschreven uitgeleend ik ben bang dat het langdurig uitleen is geworden ,en dat ik zelf een nieuwe mag kopen goed excuus om het nieuwe boek deel 1 te kopen en later deel 2. En deel twee moet volgend jaar uitkomen heb ik begrepen van de auteur.

Verder zeg ik graag tegen de chinook ruitjes en zal pb sturen René.

De drijvers 94 stijl komt straks uit de revell kit.
En zal later voor de andere helicopter het andere type drijversetje maken.

Verder niet veel gedaan lijkt het maar heb toch nog twee kastje gemaakt en wat andere zaken..
Moet alleen nog de rudderpedals doen.

En dan kan er begonnen worden met het sluiten van de romp.

Wel moet ik kijken hoe ik de cargo goed kan afsluiten bij het spuiten daar ik de deur open wil hebben.
En ik sowieso tegen de paint Job op want zo als ik mij dat herinner was dit gemakkelijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25. nov 2018, 23:40 

En inmiddels een redelijk ingerichte cabine.
Ik vraag mij of ik het nog meer moet aankleden soms is het te lastig om te stoppen om details aan te brengen wat vinden jullie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr pedro01

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26. nov 2018, 08:02 

Zou je ook foto's van iets dichterbij kunnen maken? Ik kan het nu slecht zien, maar zo op de foto's ziet het schilderwerk er strak uit. Je zou nog wat met een drybrush kunnen doen, maar dat ligt aan jou ervaring met dat soort technieken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26. nov 2018, 16:19 

Of.....
RAM schreef:
Tot nu toe ziet het er goed uit, is wel een beetje moeilijk te zien door de kleine foto's, misschien formaat 1024x768 pixels eens proberen.

Is nu niet echt te zien of er nog meer details in kunnen..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27. nov 2018, 01:26 

Tsjopper Bob schreef:
Ook die bubbel-ramen kun je uit een kit van de Chinook gebruiken. Ik heb er nog wel een paar.

De bubbel-ramen van de chinook zijn wel rond, terwijl ze in de AB in een vierkante raam horen te zitten. Nog steeds interesse?

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 9. dec 2018, 18:29 

Een goeden middag.
Laatste tijd niet bezig geweest met dit model
De reden komt omdat mijn werk alle energie heeft opgeslokt en bij thuis komst geen interesse heb om nog maar iets te doen. Deze week zelf 6 dagen gewerkt.

Goed wat ik wil vragen.
Ik heb hier de oude drijvers van de 1994 uitvoering.
Volgens revell moeten deze metallic 91 worden.
Maar ik krijg op foto meer het idee dat ze grijs zijn
wie weet welke kleur het wel zou moeten zijn.

Verder @René ik twijfel over de chinook ramen, wat ik mij kan bedenken is een rond gat in de ramen te boren en de chinook bubbels hier in te vergelijken.
Is dat een handig idee?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende