Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 4   [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: WIP Sea king. Mk 41 Mk 43 Mk 48 Hc 4,HH3E revell airfix
BerichtGeplaatst: zo 23. dec 2018, 16:11 

Hallo daar ben ik weer.
De ab 412 is helaas mislukt en het afhalen van het verf zag ik niet zitten en kan als verloren worden gezien. Soms zit het mee soms zit het tegen.

Afgelopen vrijdag kwam mij het droevige nieuws dat de seakings mk 48 van het 40ste smaldeel koksijde hun afscheid vlucht hadden gevlogen en uitgefraseerd worden voor de lelijke Nh90.

Ik zelf ben echt een seaking freak.
Hier aan de muur hangen verschillende BAF seaking patches en een schilderij.
Door het nieuws ben ik na mijn werk op de brommer gestapt en rit van anderhalf uur van scheemda naar Groningen en vandaar uit weer richting delfzijl waar ik vlakbij woon..

Ik heb hier in Groningen bij de modelbouw zaak twee seaking gevonden.
Ik heb de man van de winkel gevraagd of ik mocht kijken in de doosjes of de new tool kits van airfix echt zo goed zijn. Daar de oude gewoon slecht zijn.
Wat ik in de doosjes zag was geweldig en deze zijn mee gegaan.

Een Hc 4 en een Noorse mk 43.
Dan heb ik nog twee revell seakings.
Een oude en een 45 jaar Duitse sar seaking mk41.

Ik ga de oude Duitse mk 41 bouwen en de 45 jaar versie gaat die van 40ste SAR koksijde worden. Hier voor is een daco decal vel gekocht en mk 48 radar die de lhs in zijn assortiment had.

De foto,s van de kits komen per model wat ik bouw hier in het verslag.

Ik heb nog een vraag jullie klaagde over mijn foto formaat.
Ik werk met mijn tablet welk upload programmes gebruiken jullie als foto album.
Dit vraag ik zo dat ik fatsoenlijk foto's kan plaatsen.

Geschiedenis

In 1957 verzocht de US Navy de firma Sikorsky om een tweemotorige helikopter te ontwerpen, die tegen onderzeeërs kon worden ingezet en tegelijkertijd sensoren en wapens moest kunnen meenemen. Op 11 maart 1959 maakte de XHSS-2 zijn eerste proefvlucht. De Amerikaanse marine was zo onder de indruk van het toestel, dat in 1961 alle andere helikopters werden vervangen door de gloednieuwe SH-3A. Wegens zijn dubbelrol, waarbij zowel wapens als sensoren werden meegenomen, kreeg de SH-3 al snel de bijnaam Sea King. Na de SH-3A zijn nog vijftien andere militaire en civiele varianten gebouwd. Een van de bekendste is de VH-3, de Amerikaanse presidentiële helikopter, de Marine One.

In 1969 werd het Britse Westland het eerste buitenlandse bedrijf dat de Sea King in licentie mocht bouwen. Daarna werd de helikopter ook in Japan in licentie gebouwd (door Mitsubishi) en in Italië (door Agusta). Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Noorwegen kochten de Sea King aan.

In 1990 stopte Sikorsky met de productie, nadat er meer dan 1100 stuks waren gebouwd. In het Verenigd Koninkrijk, Italië, en Japan bleef het toestel in productie. De Italiaanse en de Japanse Sea Kings werden alleen gekocht door hun land van productie, terwijl het Verenigd Koninkrijk de toestellen nog steeds exporteert naar allerlei landen.

Momenteel gebruiken de Britse RAF en de Belgische Luchtmacht de Sea King nog intensief als reddingshelikopter (Search and Rescue - SAR). Maar de dagen van deze helikopter zijn bijna geteld, er komen nu steeds betere heli's, zoals de EH-101 en de NH-90. De Belgische RS-01 (Rescue 01) vloog zijn laatste vlucht op 17 december 2008, in gezelschap van twee andere Sea Kings en een Alouette III, tussen thuisbasis Koksijde en de esplanade van het Jubelpark in Brussel. Na 33 jaar dienst (in dienst genomen op 19 december 1975) rust hij uit als pronkstuk in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis nabij het Jubelpark.

De RS-03 ging op 29 augustus 2013 op pensioen door metaalmoeheid aan de staart, dit toestel blijft echter op koksijde airbase en dient voor wisselstukken voor de andere toestellen.

De Sea King (S-61)

Piloten: 2
Maximaal aantal passagiers: 26
Leeggewicht: 5.613 kg
Lengte: 21,4 meter
Hoogte (tot staartrotor): 5,13 meter
Rotorspanwijdte: 18,91 meter
Maximaal gewicht: 9.526 kg
Topsnelheid: 226 km/u
Winchkabel: 75 meter kabellengte / 300 kg
Brandstof: 6.000 pond verdeeld over twee tanks
Motoren: 2 Rolls Royce Gnome H-1400-1 of H-1400-1T van elk 1660 pk

Tekst gejat van Wikipedia.

Foto volgen als ik een goed album programma weet.
Alvast bedankt gr sjors

Aude audenda /40ste sqd koksijde.

Laatst bijgewerkt door Pedro01 op vr 11. jan 2019, 09:01, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WIP Sea king. Mk 41 Mk 43 Mk 48 Hc 4 revell new tool air
BerichtGeplaatst: zo 23. dec 2018, 18:29 

Ook hierin heeft de al grote en machtige Grendel ons voorzien van een plek voor al je "Ploatiens".

http://images.plakkers-inc.nl/login

Hail Grendel :hail:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24. dec 2018, 02:59 

Ik gebruik zelf Imgur voor mijn foto's maar ik kan mij ergens herinneren dat de mobiele app tamelijk beroerd is vergeleken met de internet versie. Flickr is ook een veelgebruikte hosting site.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24. dec 2018, 16:26 

Ik via 'mijnalbum', maar ik gebruik ook de albumfunctie van modelbrouwers. Ik post vaak dubbel, vandaar. Op brouwers worden de foto's automatisch verschaald, anders zou je ze handmatig kunnen verschalen, bijvoorbeeld met Office.

Ik heb recent ook een Sea King (Airfix HAR.3) gekocht, met het idee om er een Noor (Mk. 43) van te maken. Kan ik mooi even afkijken.
Box-art
Afbeelding

Deze moet het worden.
Afbeelding

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24. dec 2018, 16:29 

Ik gebruik al een tijdje Flickr, maar moet daar binnenkort wel voor gaan betalen met 2000+ foto's online. Verder kan ik er goed mee werken. Heb ook even Photobucket gehad, maar dat vond ik niet fijn, en even later hadden die die bizarre actie dat je opeens grof geld moet gaan betalen. En ik ben begonnen met MyAlbum. Die vond ik ook fijn, maar toen ik daar zoveel foto's op had dat ik ook moest gaan betalen ben ik overgestapt naar iets anders. Uiteindelijk moet je overal wat gaan betalen, maar dat is ook wel terecht.

@Reimer: gebruik jij de photohost van Plakkers? Hoe bevalt die? Gratis? Hoeveel kan erop?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25. dec 2018, 02:34 

Ik gebruik de plaatjes opslag van Plakkers sinds Photobucket belagelijke prijzen ging vragen voor het hosten van foto’s. (mag ik een een emmertje :sick: ) Het gebruik van de plaatjes opslag van plakkers is vrij eenvoudig. Even een account aanmaken en uploaden maar. Dankzij de gulheid van onze grote leider Grendel is het helemaal gratis :hail: . Het heeft een handige optie om de BBcodes, voor foto’s in een topic te plaatsen, eenvoudig te kopieeren met een knopje. Het enige nadeel is dat het niet automatisch de foto’s verkleind. Ikzelf heb een Canon D1200 en de foto’s zijn ongeveer 6MB per stuk. Ik moet ze altijd even verkleinen, ze mogen maar maximaal 1MB zijn met alleen JPG PNG BMP en GIF formaat. Met het plaatjeskijkprogramma Irfanview gaat het verkleinen van mijn foto’s heel gemakkelijk en je kan hele hordes foto’s in een keer verkleinen (Batch conversion)
Hoeveel je erop kan zetten weet ik niet, kan niet zien hoe groot de opslag cappaciteit van Grendel zijn server is.

@Grendel, We weten dat je het altijd druk hebt en weinig uurtjes kun plakken, maar je aanwezigheid hier zou vele zeer op prijs stellen. Zeker diegene zonder Facebook.

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25. dec 2018, 17:25 

Nou hè hè eindelijk kunnen we hier los.
Hier wat foto's van de kits decals en aftermarket radar.

Afbeelding

Dit is de airfix new tool kit uit 2016 als ik goed heb. Met deze kit ga ik de Noorse variant bouwen.
Tot nu ziet de kit er mooi uit.
Afbeelding
Afbeelding]

Ik ben inmiddels aan het bouwen en onder de in druk hoe mooi alles is in vergelijking tot de oude lelijke kit van heller en airfix.
De tekening is ook mooier wel moet ik zeggen dat kleuren pallet van airfix nog steeds beperkt is.
Stoelen vloertjes hebben vaak de zelfde kleuren en moet je zelf referentie materiaal zoeken.

Laatst bijgewerkt door Pedro01 op wo 26. dec 2018, 01:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25. dec 2018, 17:36 

Dan ben heb voor de Belgische sea king een helikopter platform gemaakt.
Vrij simpel een foto lijst van de action.
Hier een plaat platick in gekleefd hier op heb tegeltje geplakt die in de schaal 1.35 door moeten gaan als stoep tegels en dus in1.72 beton platen kunnen zijn had ik zo bedacht.

Ze waren niet goedkoop 22,50 voor 200 stuk maar veel waren al stuk in de verpakking.

Hier een deel van de bouw
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Pedro01 op wo 26. dec 2018, 13:07, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25. dec 2018, 22:25 

Dat Airfix kitje ziet er zo best goed uit, ook niet zulke overdreven greppels zoals je op sommige van hun andere nieuwe kits nog wel eens wil zien :ok: Ik heb nog wel weer een opmerking over de foto's :behave: :P Alhoewel ze nu wel groot genoeg zijn om dingen goed te kunnen zien, zijn ze eigenlijk te groot. Jouw foto's zijn nu 2448 pixels breed, probeer dat terug te brengen naar 1024, dat is voor zover ik weet het formaat waarop dit forum geoptimaliseerd is. Ik heb volgens mij een redelijk groot scherm (27 inch) maar bij mij ziet het er zo uit:
Afbeelding

Ter vergelijking, zo ziet een foto van 1024 pixels breed er bij mij uit
Afbeelding

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze liever te groot dan te klein, nu kan ik ook zien wat voor moois jij bouwt :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26. dec 2018, 01:13 

reteip schreef:
Dat Airfix kitje ziet er zo best goed uit, ook niet zulke overdreven greppels zoals je op sommige van hun andere nieuwe kits nog wel eens wil zien :ok: Ik heb nog wel weer een opmerking over de foto's :behave: :P Alhoewel ze nu wel groot genoeg zijn om dingen goed te kunnen zien, zijn ze eigenlijk te groot. Jouw foto's zijn nu 2448 pixels breed, probeer dat terug te brengen naar 1024, dat is voor zover ik weet het formaat waarop dit forum geoptimaliseerd is. Ik heb volgens mij een redelijk groot scherm (27 inch) maar bij mij ziet het er zo uit:
Afbeelding

Ter vergelijking, zo ziet een foto van 1024 pixels breed er bij mij uit
Afbeelding

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze liever te groot dan te klein, nu kan ik ook zien wat voor moois jij bouwt :ok:

Is het zo beter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 4   [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende