Drammie schreef:
...maar er zijn natuurlijk plenty redenen waarom bijna alle boeken, websites en ondertiteling bestaat uit donkere letters op 'n lichte achtergrond.
Wat een rare tv moet jij hebben...ik zie ondertiteling altijd in witte tekst (of is dat bij de doven en slechthorenden ondertiteling anders

). Daarbij komt nog dat de ANWB en veel andere instanties die in de loop der jaren (en nog steeds) richtingsborden bij of boven de weg plaatsen er voor gekozen hebben om dit vooral met witte tekst op een blauwe achtergrond te doen. De achterliggende gedachte heeft met leesbaarheid te maken. Dat veel websites een witte achtergrond hebben...tsja, dat heeft meer met gemakzucht te maken (denk bijv. aan kaders en afbeeldingen - meer ga ik nu uitleggen anders moeten jullie nog meer lezen op deze grijze achtergrond

).
Het getuigt wel van lef dat degene die beweert de laatste tijd over weinig vrije tijd te beschikken wegens werkie werkie, jarige dochter en zo en toch nog modelfröbelarijen ten toon spreidt, de tijd heeft gevonden en de moeite heeft genomen om eens iets te proberen. Ik mag dat wel en zeg: 'Vooral doorgaan!'
Cheers, Barrie (oh nee, Peter)