Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 11 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [PICS] SS12 04685 F-4F Phantom JG71 50th Anniversary [1/72]
BerichtGeplaatst: wo 5. dec 2012, 14:07 

gisteranavond veel Sinterklaas liedjes gezongen, en toen ik zojuist thuis kwam had de Sint mij beloond.
Want dit had hij in een hoekje van de woonkamer verstopt.

Afbeelding
Een cadeautje
Afbeelding
Met een leuke rijm.
Afbeelding
Spannend wel drie cadeautjes, ben ik zo lief geweest Sint :?:
Afbeelding
Een lekkere chocolade letter, die inmiddels al naast mij licht :titter:
Afbeelding
Dan een hele mooie oude SK-61 Bulldog van Airfix, deze komt bij mijn Saabs te staan in uitvoering Flygvapnet
Afbeelding
En dan de klapper, dit mooie spook uit het land van lekker bier, bradwurst und Sauerkraut. Ben hier heel erg blij mee Sint, en is een mooie aanvulling van mijn Phantom collectie.

Dank je wel Sint,

Ouwe

Laatst bijgewerkt door Gerald43 op zo 11. okt 2015, 15:00, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] SS12 04685 F-4F Phantom JG71 50th Anniversary [1/
BerichtGeplaatst: wo 5. dec 2012, 14:11 

Dat is een stoere Phantom Gerald! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. dec 2012, 14:41 

Hoi Jonge,
twee kado´s , mmmhhh , dat je zo lief was afgelopen jaar geloof ik dan ook weer niet :titter:

Maar is wel een leuke Phantom, van het Richthofen Geschwader. ( Was Erich Hartmann ook eens commandeur van, dacht ik zo) .
Is van Wittmund , die waren ( tenminste in de jaren 80) ook ( samen met Jever) verantwoordelijk voor Intercepting .
In Wittmund was ik in de Jaren 80 een weekje, doen waren er nog Phantoms...

Even Off-Topic:
Je weet dat je nu een vliegtuig uit Friesland hebt :titter: , ok het fatsoenlijke Friesland, dat dan wel ( Je hebt twee " echte " Friezen dat zijn de Noord- en Oostfriezen, en ieder volk heeft zijn zwarte schapen, dat zijn de Westfriezen :D
Off-topic uit

Veel plezier ermee,
Helge

Dark Dudes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. dec 2012, 15:20 

tbs schreef:
Even Off-Topic:
Je weet dat je nu een vliegtuig uit Friesland hebt :titter: , ok het fatsoenlijke Friesland, dat dan wel ( Je hebt twee " echte " Friezen dat zijn de Noord- en Oostfriezen, en ieder volk heeft zijn zwarte schapen, dat zijn de Westfriezen :D
Off-topic uit

Veel plezier ermee,
Helge

HEE HEE!!! Reserve-belg.. Er lezen kinderen mee hoor!!!! :behave:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. dec 2012, 15:56 

hoi Opa (mag ik zeggen jij bent ouder :titter: )

Vind deze Phantom heeeeel mooi. JG-71 ''Richthofen '' vliegt nog steeds met de Phantom vanaf Wittmund, in 2013 worden ze vervangen door de Eurofighter.
Erich Hartmann is inderdaad commandant geweest van JG-71, maar moest het veld ruimen, doordat hij teveel kritiek op de Starfighter had.
Deze Phantoms heb ik op de plank of uitgeleend: F-4E 32eTFS, F-4E 131eTFW, F-4G 35eTFW, F-4J VF-93, F-4S VMFA-232, F-4F JBG-36, Phantom FG.1 '' Yellow Bird [uitgeleend] Phantom FG.1 prototype [uitgeleend], Phantom FGR.2 1435 Flt [uitgeleend], Phantom FGR.2 19SQ [uitgeleend], Phantom FGR.2 41SQ [uitgeleend], Phantom F.3 74SQ [uitgeleend], F-4EJ Phantom II 302SQ, RF-4EJ 501SQ.

Deze moet ik nog bouwen: F-4C/D/G, RF-4E en deze komt erbij.

Off topic:
Helge jij komt toch uit Bremen of niet ? ... mocht als chauffer altijd graag rijden in Noord Duitsland heel gemoedelijke mensen (nier schrikken Hollanders).
Zeg dan moeten Ouwe en forum opa maar eens keer naar de Kieler woche gaan :cheesygrin: , heel gezellig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11. okt 2015, 14:08 

was een leuke bouwdoos om te bouwen, goede pasvorm en mooie decals.

Afbeelding
Gisterenavond toen ik de laatste fueltank aan het lakken was viel mijn hand uit zonder waarschuwing, met dit als gevolg :evil: :evil:. Zal maar schrijven welke woorden ik toen even heb gebruikt.

In januari 1971 begonnen de afleveringen van 88 McDonnell RF-4E Phantoms. In mei 1972 werd de laatste Starfighter buiten dienst gesteld. De RF-4E betekende met de twee sterke motoren en de optische en infrarode sensors een aanzienlijke verbetering vergeleken bij zijn voorganger. Aan ieder Geschwader werden 42 van deze vliegtuigen toegewezen.

Omdat men bijzonder tevreden was over de prestaties van de Phantom, besloot de Luftwaffe ter vervanging van de nog andere Starfighters in de onderscheppings- en aanvalstaak een tweede partij te bestellen. Ongeveer de helft van de in totaal bestelde 175 F-4F`s werd afgeleverd aan de tactische divisie van het Lkdo, waar de toestellen in april 1975 in gebruik werden genomen door JBG-36 op Rheine-Hopsten en de nieuwe gevormde JBG-35 (het voormalige LKG-42 dat met Fiat G-91`s vloog) op Pferdsfeld. Tien Phantoms bleven in de Verenigde Staten bij de 35e TFW op de luchtmachtbasis George, waar Duitse bemanningen worden opgeleid.

De luchtverdedigingsdivisie van het Lkdo was verantwoordelijk voor het bewaren van het overwicht in de lucht boven Duitsland. De F-4F Phantoms die niet voor gevechtstaken waren aangewezen werden, kwamen in 1974 terecht bij de vroegere Starfighter-wings Jagdgeschwader 71`Richthofen` op Wittmundhaven en JG-74`Mölders` op Neuburg. Iedere wing beschikte over 42 vliegtuigen die bewapend waren met de AIM-9L Sidewinder.

Aan het Duitse Phantom tijdperk kwam een einde op 29 juni 2013.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
McDonnell Douglas F-4F Phantom II, JG-71 ''Manfred von Richthofen'' anniversary "50 Jahre JG71" Wittmund Air Base, Germany 2009.

Ouwe

Laatst bijgewerkt door Gerald43 op vr 16. okt 2015, 09:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [PICS] SS12 04685 F-4F Phantom JG71 50th Anniversary [1
BerichtGeplaatst: zo 11. okt 2015, 16:40 

Heel mooi strak model geworden, Gerald!

Het heeft even geduurd voor die af was :titter: , maar het resultaat mag er zijn. Vakwerk!

En dat alles ondanks je ongelukje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. okt 2015, 00:22 

Mooie kist geworden Gerald.
Erg gaaf schema ook!
Alleen valt me direct de naad over de rug op.
Ik weet van je beperking dus het kan maar zo daar mee te maken hebben, maar ik ben het niet van je gewend, vandaar ;)

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. okt 2015, 09:54 

@Bennie

Citaat:
Gisterenavond toen ik de laatste fueltank aan het lakken was viel mijn hand uit zonder waarschuwing, met dit als gevolg :evil: :evil:. Zal maar schrijven welke woorden ik toen even heb gebruikt.

Denk dat dit voldoende zegt. Maar ook in recente topics geef ik al diverse keren aan dat plamuren, schuren en polijsten bijna niet meer gaat met mijn handen. Eén van de reden dat ik laatst ook al aangaf om te stoppen op forums.

Als ik terug kijk naar de laatste 3 maanden ga ik behoorlijk achteruit, in die 3 maanden heb ik drie weken niet normaal kunnen lopen (alleen met veel pijn en heeel veel pijnstillers) en het zelfde geld voor mijn handen en vooral vingertoppen. Er is nu ook vastgesteld dat ik artrose heb in mijn hand, been en voet gewrichten. Daarom gaat de kwaliteit van het bouwen denk ik de komende jaren ook nog wel verder achteruit, maar ik moet het maar accepteren het is niet anders, maar ga door tot het helemaal over is (maar wil hier op dit moment nog niet aan denken).

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. okt 2015, 10:44 

Gewoon lekker doorzetten Gerald, zo lang jij er nog plezier in hebt, is het goed toch.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 11 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende