Huib schreef:
Beste Peter,
Dat klinkt interessant. Ik was al eens op je website geweest en vind die oude Frog Penguin kitjes een heel fraai stukje geschiedenis.
Ik zag op een andere website ook al een bericht van jou over je boek, met daarbij een afbeelding van een pagina. Dat zag er al heel mooi uit, dus dat belooft wat.
Je schrijft: In eigen beheer uitgegeven, dus ik had alle vrijheid om de inhoud te bepalen . Dat kan een voordeel zijn, maar ook een valkuil. Let je wel op dat het goed leesbaar blijft? Een goede eindredactie is essentieel voor de kwaliteit van dit soort mooie boeken. Uitgevers zijn namelijk niet voor niets heel kritisch!
Een paar vragen:
Wanneer verschijnt het en komt er dan opnieuw een bericht?
In welke taal wordt het uitgegeven? (Engels neem ik aan)
Wat wordt de verkoopprijs?
Waar is het straks verkrijgbaar?
Kun je een soort preview bieden: inhoudsopgave en een paar voorbeeldpagina's?
Groet, Huib (die wel geïnteresseerd is)
Zie ook bericht boven... De keuze in eigen beheer heeft meerdere redenen, maar vrijheid van inhoud is zeker een belangrijke. Daarnaast kijken uitgeverijen op een andere manier naar een boek dat zeker wel gericht is op een niche in de markt. Het is in het engels geschreven en door meerderen geredigeerd, dus het eindresultaat is gewoon goed en goed leesbaar. Dat laatste was voor mij zeer belangrijk - geen koel en statistisch boek, maar het zit boordevol met zowel feiten (kan dus als encyclopedie gebruikt worden), herinneringen (diverse modelbouwers die nu in de 80 of 90 zijn vertellen hoe het was hoe zij de Penguin kitjes ontdekten toen ze jochie waren, in de jaren 30 en 40), ook herinneringen van de Avril Bardoni (dochter van Charles Wilmot) en Jeremy Manser (zoon van Joe Mansour - 2 van de 3 stichters van FROG) met familiefoto's uit hun archief, aanvullingen door Richard Lines (schrijver van HET boek over FROG uit 1989 - nu 89 jaar oud) in een jarenlange correspondentie, advertenties uit deze periode, een introductie op de geschiedenis van de plastic modelbouw en hoe de eerste voorzichtige Penguin-stappen van invloed waren op merken als Airfix, Revell, enz., boxart en de invloed op kopers, de relatie tussen de Penguins en de periode waarin ze verschenen: de 2e Wereldoorlog, hoe het IMA / FROG in deze oorlog verging en hun activiteiten, en nog veel meer... Een schat aan informatie - een review verschijnt binnenkort bij de IPMS in Engeland zowel als Nederland.
Voorbeeldpagina's en andere informatie vind je op mijn website
www.frogpenguin.com...