Verander lettergrootte
Het is nu wo 19. dec 2018, 15:11

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/35 Jagdpanther G1 Late
BerichtGeplaatst: wo 31. jan 2018, 18:12 

markie schreef:
Stripjes zien er nu inderdaad een heel stuk beter uit, meer in verhouding met de rest, ik weet alleen nog niet echt wat ik van het schilderwerk op de loopwielen vind, daar kan ik waarschijnlijk pas wat over vinden als je de tracks eromheen hebt gelegd.
En ik snap nog niet helemaal waarom je een zwarte basislaag hebt genomen als je daarna, tenminste zo lijkt het op de foto, een dikke gele laag eroverheen blaast, waardoor je de kleur verschillen door het zwart niet echt meer ziet.

Het idee erachter is dat je hele subtiele kleur variatie krijgt in je, hoeveel je er uiteindelijk van ziet hangt af van hoe dik je de volgende lagen er over heen spuit en (inlusief camouflage) in dit geval zie je er niet zo veel van terug ook omdat deze een redelijk donkere camouflage krijgt maar goed als je toch moet primen is het een kleine moeite om zwart te pakken in plaats van grijs :P

Ik heb het camouflage patroon afgeplakt met de gebruikelijke Blu-Tack methode, het camouflage patroon is geïnspireerd door wat er op de foto te zien is maar aangezien er geen foto's zijn van de achter, boven en rechterkant van dit camouflage patroon heb ik ook een groot gedeelte op basis van mijn eigen fantasie gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31. jan 2018, 20:29 

Stukken mooier zo met die streepjes op de tanks (bakken).
Leuke kleurtjes zo, maar dan snap ik je beweegreden om de boel zwart te spuiten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 5. feb 2018, 13:15 

Mooi spuitwerk Pieter. En een mooie late camouflage met die lichte kleur Panzergelb.
Wist jij overigens dat bij de latere Duitse tanks (vanaf eind '44) de basiskleur vaak niet meer Panzergelb is, maar groen of meniekleur? Jouw camo lijkt daarop omdat de gele banen er als laatste op aangebracht lijken. Alleen tussen de wielen zou hij dan natuurlijk ook groen of bruin moeten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. feb 2018, 00:59 

Huib dat klopt echter het verschilt per fabriek of ze überhaupt van kleur veranderden. Bij Henschel bijvoorbeeld werden alle King Tigers afgeleverd met een Dunkelgelb basis kleur, volgens deze website werd de kleur bij Jagdpanthers pas veranderd in maart (zal ook wel weer afhankelijk zijn van welke fabriek :panic: ), aangezien dit een november 44 productie is (herkenbaar aan de verplaatste ventilator) is de basis kleur nog steeds Dunkelgelb :ok:
Al het gereedschap geverfd en de decals erop gezet, voor de decals heb ik gekozen voor wat simpele kruizen, er zit aardig wat variatie in hoe en wat voor markeringen er op Jagdpanther zitten dus heb ik maar wat gedaan wat er leuk uit ziet, ook omdat er op foto's van deze specifieke voertuigen weinig tot geen markeringen te zien zijn (en een kale Jagdpanther is ook maar saai)
Afbeelding
Afbeelding

Ook een begin gemaakt met het verweren door wat chipping aan te brengen rond de luiken, loopwielen andere stukjes waar de bemanning bezig zou zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de tracks heb ik een setje friuls gehaald, in elkaar gezet en in de burnishing fluid gedoopt, dit geeft de tracks heel snel een mooie donkere kleur en met een beetje schuur papier kan je makkelijk de contact oppervlakken weer glimmend maken. Hier liggen ze naast wat kale friul Panther D tracks.
Afbeelding

En als laatste nog wat modder gekliederd over de tracks en de uitlaten wat verroest.
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. feb 2018, 08:03 

Wat maken jullie altijd een werk van het uitzoeken, mijn complimenten :) Ik bouw altijd heel simpel wat er in de handleiding staat, maar jullie gaan zoveel verder met onderzoeken e.d. en dat maakt het wel heel leerzaam om te leren. Waren die uitlaten trouwens zo vreselijk roestig? Dit ziet er nu net uit alsof er gaten in gaan vallen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10. feb 2018, 22:58 

Mooi werk weer, Pieter!

markie schreef:
Wat maken jullie altijd een werk van het uitzoeken

Da's onderdeel van de lol, net als bouwverslagen schrijven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. feb 2018, 08:11 

Haha, de twee punten waar ik geen plezier in heb :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20. feb 2018, 00:07 

markie schreef:
Wat maken jullie altijd een werk van het uitzoeken, mijn complimenten :) Ik bouw altijd heel simpel wat er in de handleiding staat, maar jullie gaan zoveel verder met onderzoeken e.d. en dat maakt het wel heel leerzaam om te leren. Waren die uitlaten trouwens zo vreselijk roestig? Dit ziet er nu net uit alsof er gaten in gaan vallen.

Haha dank je, ja het leren van nieuwe dingen over tanks, schepen en vliegtuigen vind ik altijd wel leuk :mrgreen:
Deze foto van een nieuwe Panther ausf A laat zien dat de uitlaten wel redelijk snel een donkere (vermoedelijk) roest kleur krijgen, de textuur is op die van mij misschien een beetje overdreven maar dat vind ik op zich wel mooi :ok:
Afbeelding

Bij de Jagdpanther heb ik voor het eerst geëxperimenteerd met een oil dot filter. Dat is toch wel eventjes eng als je allemaal van die stipjes op je keurig geschilderde tank kwakt waarna je er nog een grotere bende van maakt :panic:
Afbeelding

:panic: :panic: :panic:
Afbeelding

Maar het eind resultaat valt gelukkig mee en levert wat subtiele kleur variaties op.
Afbeelding

Daarna nog wat modder achter de wielen en op de wielassen gekwakt (hier met de wielen er al op)
Afbeelding

En dan komt het grote moment dat eindelijk de tracks er op gaan :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal eerlijk toegeven dat ik toch wel een klein vreugde dansje heb gedanst toen ik zag hoe goed de tracks er op zaten :mrgreen: :mrgreen:

Na de tracks ook nog wat modder op de voorkant en achterkant aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding

Gevolgd door het aanbrengen van modder op de loopwielen en het installeren van de antenne en de tow cables (met wat foto experimentjes)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de tow cables geeft dragon je wat grof gevlochten staal draad en 2 keuzes qua oogjes, K12 (kort) en K22 (lang) Ik heb K12 gebruikt omdat dat het beste past bij foto's en het staaldraad vervangen met wat fijner draad van koper. Ik zit er ook nog over na te denken om een ondergrondje te bouwen, ik heb er in ieder geval al wel een fotolijstje voor.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20. feb 2018, 12:07 

Die tracks zitten er inderdaad heel mooi om. Mooi roestig ook.
Ik ben alleen wat minder enthousiast over de modder:
- de plaatsing van de modder: Als er zoveel modder op de tracks en wielen zit moet zowiezo de hele onderkant van de spatborden en de zijwanden achter de wielen vanboven tot onder vol zitten. De modder vliegt de lucht in vanaf de rupsbanden, dus ook de opbergkisten achter boven de tracks moeten vol bagger zitten, net als de buitenkant van de voorspatborden. De binnenzijden van de wielen en de reductiekasten van de voortandwielen zijn ook nog schoon. Maar de onderkant van de romp zit wel helemaal onder de modder. Het plaatje klopt niet voor mijn gevoel.
- de kleur van de modder: ten eerste vind ik hem wat aan de roodbruine kant. Dat soort kleuren vind je vooral in de tropen en maar zelden in West-Europa of in Polen/OostDuitsland. Ik zou gaan voor gelig, khaki of donkerbruin. Daarnaast heeft modder verschillende kleuren. Een diepe kleur waar het er dik en nat op zit. maar veel lichtere kleuren waar het vieze waterspetters of opgedroogde modder betreft. Die nuances mis ik bij jou.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21. feb 2018, 08:27 

Dan ga ik nog een ding zeggen over de uitlaten :) Maak ze even zwart van binnen, die tanks roetten als de ziekte tenslotte. Verder heb ik geen verstand van Huib zijn modder, maar ik vermoed dat hij gelijk heeft, alhoewel zandkleurige modder juist niet zoveel vast zou moeten plakken en kleiachtige modder zou ervoor moeten zorgen dat de tracks, spatborden etc. allemaal vol zouden moeten lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende