Verander lettergrootte
Het is nu di 16. okt 2018, 10:55

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: GVD, maar ik moet het even kwijt
BerichtGeplaatst: wo 9. mei 2018, 23:22 

Dank jullie wel Mark en Danny.

De eerste sessie chemo's zit er op......nu zullen alle rode, witte en bloedplaatjes tot een dieptepunt raken (aplasie, met een duur woord).
Famke zal nu bevattelijk worden voor ongemakken als jeuk, bloedend tandvlees, koorts en ook haaruitval :( en nog meer van dat soort ongein.

Het beenmerg zal zich dan ook langzaam gaan herstellen en zodra zij uit aplasie is, BAM....kuur 2.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12. mei 2018, 11:04 

Wat een narigheid. Het lijkt me verschrikkelijk voor ouders te zien wat je kind allemaal moet ondergaan. Je zou zo met je kind willen ruilen als dat kon. Maar ja, zo werkt het niet. Zet 'm op, Barry!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25. mei 2018, 18:36 

Dit zijn van die dingen dat je hart als ouder breekt.
Het liefste zou je als ouder de plek van je kind in nemen.
Barry, heel veel sterkte toegewenst, en houd ons op de hoogte, als was het maar om je verhaal kwijt te kunnen.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 3. jun 2018, 16:06 

Dank jullie wel.

De eerste kuur zit er inmiddels op. Met ups en downs. Er waren dagen dat we overdag naar huis mochten en pas 's avonds weer aanwezig te moesten zijn in het AMC.
In de tweede op derde week van de kuur heeft Famke 1x keer koorts gehad. Dat is op zich heel weinig als ik dat vergelijk met de eerste keer dat we deze ellende hebben moeten meemaken. Het vervelende van koorts is, dat je meteen vol wordt gepompt met antibiotica en zo een kuur minimaal 5 dagen duurt, met een eventuele verlenging.
Dit wordt gedaan om eventuele bacterieën aan te pakken. Telkens is achteraf gebleken dat er nooit sprake is geweest van een bacterie...., maar voorkomen is beter dan genezen, zullen we maar zeggen.

De afgelopen week zijn we de hele week thuis geweest....en dat is wel verdomd lekker om een "gewone" thuissituatie te hebben. In die week is wel gebleken dat ons niets gespaard blijft. Mijn zoon 14 voetbalt op een redelijk hoog amateurniveau (tegen de BVO's aan)....tijdens een gewone loopactie, begint hij ineens te hinken....(vorig jaar heeft hij zijn kruisbanden afgescheurd en was net bezig om de laatste wedstrijden mee te doen van het seizoen)....Ik dacht OH SHIT (hij ook trouwens).....blijkt nu dat het een miniscusblessure is. Hoe ernstig weten we nog niet, daarover hopen we dinsdag as. weer meer over te horen. Ik hoop alleen een irritatie, maar we denken aan een klein scheurtje :cry: :cry:

Dinsdag as. zal met 90% zekerheid ook de dag zijn dat Famke begint aan haar 2e kuurronde in het Prinses Maxima Centrum.
Mijn vrouw gaat met Famke mee en ik met mijn zoon naar een ander ziekenhuis :roll:

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 3. jun 2018, 18:34 

Nou, gelukkig lijkt me een voetbalblessure, hoe vervelend ook, wel een andere categorie dan leukemie. Maar ondertussen heb je het er wel druk mee. Sterkte, Barry! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23. jun 2018, 21:41 

Potverdorrie. Zit ik als nieuw lid even een beetje rond te kijken kom ik dit tegen.

Hoe is het nu met jullie en jullie dochter? Mijn nichtje (is nu 19) heeft deze ziekte ook gehad en is gelukkig helemaal genezen. Ook zij had regelmatig het gevoel dat ze het niet ging redden maar ze was en is een enorme doorzetter. Wij hebben haar toendertijd regelmatig even hier gehad om haar ouders wat lucht te geven dus ik weet wat een ellende die ziekte geeft.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe en geef haar maar een dikke knuffel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26. jun 2018, 15:39 

Huib schreef:
Nou, gelukkig lijkt me een voetbalblessure, hoe vervelend ook, wel een andere categorie dan leukemie. Maar ondertussen heb je het er wel druk mee. Sterkte, Barry! :ok:

Op papier zeg ik absoluut Huib, maar als voetbal, als 14 jarige het enige is wat telt voor je en je voetbalt als amateur eerste divisie met tegenstanders zoals NAC, PEC, Heerenveen, Vitesse etc. en je hoopt jezelf in de kijker te spelen en de orthopeed zegt....sorry Bjarne, jij kunt nooit meer voetballen (meniscus is verwijderd voor 90% en de kruisband is afgescheurd en is niet meer te redden), dan is dat psychologisch gezien net zo erg :cry: . Op dit moment lijkt het wel of hij het geaccepteerd heeft, maar er zal nog wel een klap komen als het seizoen weer begint.

Wat je zegt, we hebben het er maar druk mee :roll: :roll: .

Eddepet schreef:
Potverdorrie. Zit ik als nieuw lid even een beetje rond te kijken kom ik dit tegen.

Hoe is het nu met jullie en jullie dochter? Mijn nichtje (is nu 19) heeft deze ziekte ook gehad en is gelukkig helemaal genezen. Ook zij had regelmatig het gevoel dat ze het niet ging redden maar ze was en is een enorme doorzetter. Wij hebben haar toendertijd regelmatig even hier gehad om haar ouders wat lucht te geven dus ik weet wat een ellende die ziekte geeft.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe en geef haar maar een dikke knuffel.

Heel erg fijn om te lezen dat het allemaal goed is gekomen.

Even een update na de laatste melding....

Wij hebben "rustige" weken gehad. Famke wordt behandeld in het PMC dat onlangs is geopend in Utrecht.
Het beleid daar werkt fijn, voel je je goed na de kuur? Geen bijzonderheden....ga dan maar lekker thuis herstellen.

Inmiddels is er een donor :hail: :hail: :hail: :hail:.
Bij terugkerende leukemie wordt er gebruik gemaakt van navelstrengbloed oftewel bloed van een pasgeboren baby, afkomstig van de navelstreng.
De donor van Famke is een Spaanse baby, olé viva Espana.

Tov de aller eerste keer zijn de bijwerkingen minder heftig.
Als haar bloedwaarden (HB, leukocyten en trombo's of te wel rode en wittebloedcellen en bloedplaatjes) weer voldoende zijn gestegen, begint Famke aan de finale.

Er zal dan een derde chemo komen om het resterende eigen stamcellen compleet op te ruimen en dan zal het bloed van de bloeddonor worden toegediend.
Famke zal dan in een isolatiekamer verblijven voor gedurende 6 tot 8 weken :cry:, maar dan hopen we ook dat ze voor altijd genezen is van deze K-ziekte en dat we dan weer kunnen genieten van een saai leven ;) .

Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26. jun 2018, 16:57 

Mooi dat er een donor is gevonden voor je dochtertje, is weer een stap in de goede richting.
Goed om te horen.

Voor je zoon knap kl#te inderdaad. Had in 1e instantie niet begrepen dat het zo heftig was. Ik dacht operatie, tijdje rust houden en weer gaan. Maar wat jij nu verteld is best heftig inderdaad.
Nooit meer voetballen kan hard aankomen inderdaad, is niet alleen het spel maar ook het sociale aspect.
Als het dan verder maar goed komt met zijn knie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26. jun 2018, 22:06 

Fijn om te horen dat er een donor is!

Wederom veel sterkte toegewenst!

D.J.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. jun 2018, 09:47 

Gefeliciteerd met de donor! Sjongejonge wat een spannende tijden. Ik kan me voorstellen dat je naar een saai leven verlangt.

En, ja ik had inderdaad niet in de gaten dat de voetbalblessure van je zoon zo erg is. Als je op dat niveau voetbalt is voetbal een belangrijk deel van je identiteit waar je ook je eigenwaarde vandaan haalt. Dus dat kan nog best een zoektocht voor hem worden. Hij moet zichzelf weer een beetje opnieuw uitvinden als hij niet meer serieus kan voetballen.

Sterkte d'rmee! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende