Verander lettergrootte
Het is nu di 16. okt 2018, 04:36

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Revell 1/144 German Submarine Type XXIII
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2018, 09:58 

Wordt mooi, Barry! Goed hoe je allerlei details toevoegt. Dat maakt het model een stuk interessanter.

Ik zie hier en daar nog wel wat rafeltjes bij de spuigaten, en in het gele kruis zijn de afplakranden goed te zien. Maar dat zijn details die vooral op de macrofoto's naar boven komen denk ik.

Waarom zat dat gele kruis er trouwens op? Het voegt wel wat toe aan zo'n boot, samen met de twee kleuren grijs. Voor een onderzeeboot een levendig ding.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 8. jun 2018, 09:03 

Je geel is trouwens nogal uitgelopen op die dikke rand die eroverheen loopt Barry. Ik denk dat je dat nog wel even zou kunnen herstellen zonder al te veel werk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11. jun 2018, 17:47 

Dank jullie wel allemaal, voor de comments

markie schreef:
Snap alleen niet dat er een deuk in de romp zit onder de toren (zie foto 3).
Is daar een keer een andere duikboot tegenaan gevaren?

In het begin heb ik geëxpermenteerd met diverse manieren om de lasnaden te maken, voordat ik dacht aan het visdraad.
Die "deuken" is ingebeten lijm.....op zich geen probleem......die U-boten zagen er toch gehavend uit.

Huib schreef:
Ik zie hier en daar nog wel wat rafeltjes bij de spuigaten, en in het gele kruis zijn de afplakranden goed te zien. Maar dat zijn details die vooral op de macrofoto's naar boven komen denk ik.
Waarom zat dat gele kruis er trouwens op? Het voegt wel wat toe aan zo'n boot, samen met de twee kleuren grijs. Voor een onderzeeboot een levendig ding.

Die rafeltjes krijg ik niet mooi glad, ook niet met het minifreesje.....dus die laat ik voor wat het is en wat je zegt....macro is killing dan :?
Ik weet niet of het de daadwerkelijke betekenis is van het gele kruis, maar dit bootje is een opleiding- U-boot.
Wat betreft de afplakranden.....deels waar en deels optisch bedrog.....het kruis valt precies in een horizontale panelline die ik gescribed heb.

markie schreef:
Je geel is trouwens nogal uitgelopen op die dikke rand die eroverheen loopt Barry. Ik denk dat je dat nog wel even zou kunnen herstellen zonder al te veel werk.

Moet ik inderdaad nog bijwerken.

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26. jun 2018, 19:06 

Ik heb inmiddels best wat vorderingen gemaakt sinds de laatste keer.
Ik heb me vooral bezig gehouden, om deze sub er lekker verweerd uit te laten zien....uiteraard hier en daar weer wat aangepast.

Met heel verdunde witte verf de donkere delen bewerkt om wat diepte te krijgen in de kleur.
Beetje veel gerommeld met roest, ben eigenlijk best tevreden, misschien niet geheel correct en vinden jullie het wel overdone.
Vervolgens met panelliner voor grijsblauwe camo de afwateringsporen geprobeerd na te bootsen....valt niet mee, vind ik zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens nog een lijntje gespannen van de toren naar het voorschip (als dat ook zo heet bij een sub :?: )
Afbeelding

Ik denk dat het de aanmeerhaken zijn, maar deze waren afgebroken en heb met binders van een vuilniszak deze weer toegevoegd.
[photo data-id="448929"]https://modelbrouwers.nl/media/cache/01/69/0169330d7d2f9cc0c18780a6347fe068.jpg[/photo]

Op de toren zit een standaard waar een verrekijker op hoort....in een stashdoos gerommeld om te kijken of ik iets kan vinden wat enigszins lijkt op een verrekijker (op deze schaal). Ik vind het voldoende op een verrekijker lijken.
Afbeelding

Vervolgens periscoop, antennes, vlaggenstokken vastgelijmd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer alleen dat ik het decalvel van deze kit niet kan vinden (lag de hele tijd op mijn bureau en ineens foetsie :( ), voor de kriegsmarine vlag.
Wel een mailtje gestuurd naar Revell en verzocht of ze dit willen toezenden.

Nu nog een vernislaag erover en dan is wat mij betreft de sub klaar.

Ik vond het leuk deze U-boot te maken, smaakt naar meer watermateriaal.
Als je deze kit OOB zou maken, dan is hij toch wat kaal. De toevoegingen geven het bootje meer uitstraling.
De passing is goed, ook al is het oorspronkelijk een ICM kitje

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26. jun 2018, 22:03 

Ik vind hem erg mooi geworden! Dit soort modellen zijn natuurlijk mooi om te verweren en dat is ook goed gelukt.

Extra details maken het helemaal af. :ok:

D.J.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. jun 2018, 02:09 

Vind um eigenlijk ook wel leuk. Goed gedaan.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. jun 2018, 07:19 

Hoe kan een duikboot, zo'n ding die toentertijd altijd onder water zat, nou roesten :) Staal roest helemaal niet onder water en helemaal niet als ze er overal zink elementen op geplaatst worden, maar goed, dat is natuurlijk allemaal gekheid.
Ziet er heel erg mooi uit Barry, mijn complimenten. Roestwerk is ook netjes geworden, waar heb je dat mee gedaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. jun 2018, 09:40 

markie schreef:
Hoe kan een duikboot, zo'n ding die toentertijd altijd onder water zat, nou roesten :) Staal roest helemaal niet onder water en helemaal niet als ze er overal zink elementen op geplaatst worden,

Duikboten uit WO2 varen het grootste deel van de tijd boven water. Onder water varen gaat langzamer, kost relatief meer brandstof en kan maar voor beperkte duur, tot de batterijen leeg zijn of de zuurstof op. Zink was voor de Duitsers een schaars materiaal tijdens de oorlog. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat hele duikboten daarmee bedekt werden. Ofwel: als en duikboot terug kwam van een paar maanden op de Atlantische oceaan zag hij er niet uit en zat vol met roest. In ieder geval boven de waterlijn, net als op Barry's model. De boot ging dan ook standaard het dok in voor groot onderhoud, inclusief een nieuwe verfbeurt.

Nu is dit een trainingsboot, dus die ging niet maanden de oceaan op. Dus wellicht is de roest wat overdreven, maar ik vind het toch heel mooi gedaan. Lekker ruig verweerd. Mede daardoor is het een mooi en levendig model geworden. De ribbels op de romp zijn wel wat grof. Het oogt wel mooi, maar in het echt waren die dingen natuurlijk retegestroomlijnd. Ik zie ook heel veel mooie nuances in de kleur. Oogt levendig en realistisch. Mooi werk hoor. Goed eindresultaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28. jun 2018, 00:47 

markie schreef:
Hoe kan een duikboot, zo'n ding die toentertijd altijd onder water zat, nou roesten :)

Geef de natuur de tijd....

Afbeelding
Bron: https://nos.nl/artikel/2156266-duitse-u-boot-uit-woii-gevonden-bij-de-azoren.html

Wellicht in een iets verder stadium, maar toch...

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28. jun 2018, 07:19 

Dat is toch geen roest René, dat is een een mooi koraalrif :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende