Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP]F-104G Starfighter "TigerMeet" - Revell 1/48
BerichtGeplaatst: zo 11. maart 2012, 14:44 

Ik las dit gisteravond al, en ik heb even de tijd genomen om erover na te denken wat ik persoonlijk zo doen.

Ik denk dat ik de hele handel gewoon in de Mr. Muscle (of in jouw geval Dasty :mrgreen: ) zou mikken en daarna alle aandachtspunten markeren, zodat je precies weet waar nog werk in gaat zitten.
Vervolgens elke plek net zo lang bijwerken tot je tevreden bent en er een laagje geel overheen spuiten ter controle.
Als je tevreden bent ga je de volgende plek te lijf op de zelfde manier, en dat net zo lang tot je alles gehad hebt.
Vervolgens sproei je de hele dekselse bende licht grijs of wit om eventuele kleurverschillen weg te werken en daarna knal je er weer geel overheen, en ben je weer op het zelfde punt als nu, maar als het goed is ziet de boel er dan wel strakker uit ;)

Boel veel lang werk, ik weet het, maar ik denk dat je alles wel veel strakker krijgt op die manier.

Of je kunt natuurlijk doen alsof je niks gezien hebt en gewoon verder gaan :mrgreen:

Ik hoop dat je er wat mee kunt, ik heb zelf namelijk nog nul ervaring met dit soort oudere en kwalitatief minder goede kits :roll:

Succes in ieder geval, en het landingsgestel ziet er alvast erg leuk uit zo :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11. maart 2012, 15:40 

Ik zou ook de hele boel met een laag ovenreiniger bekleden en de hele boel er af jagen. Cockpitgedeelte goed afplakken en dan is er meestal niets aan de hand daar zo. Vervolgens de kieren opnieuw aanpakken met Mr Surfabastine en dan met zoewart wat controlelaagjes over de restauratiewerkzaamheden nevelen. Waarom zoewart: blek is bjoetifoel, want toont alle oneffenheden. Zekers als je het daarna gaat wegschuren, want je schuurt omlaag totdat het op het oppervlak weg is. Zie je dan nog zwarte strepen, dan weet je dat die dieper liggen en er dus nog een kier ziet.

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11. maart 2012, 17:50 

Nou, als ik altijd zo met de camera bovenop mijn modelletjes ga staan dan zie je ook allerlei fouten.. Helemaal met de wat oudere kitjes die wat lastiger te bouwen zijn. Die F5 heeft ook aardig wat schuurwerk achter de rug en je ziet ook nog wel wat. Ik heb daar zelf niet zo heel veel problemen mee. Je kan het soms nog wel wegwerken met wat verwering oid. Ik zou lekker doorgaan en hem afmaken. En de eindfoto's van een meter afstand maken. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11. maart 2012, 18:08 

Jongens, bedankt voor de reacties.

Ik heb even lopen wikken en wegen, maar ik ga het toch opnieuw doen. Ik kon telkens maar niet bedenken waar het fout is gegaan, want volgens mij deed ik alles via het boekje en dan nog was het niet naar wens, maar gelukkig heeft Peter de vinger even op de zere plek gelegd: toen ik klaar was met schuren, heb ik met wit geneveld en niet met zwart. Ik vermoed dat ik daar enigszins de plank mis heb geslagen en voor mijn gevoel spuitklaar was, terwijl dit nog niet zo was. Ik kan me namelijk uit ervaring herinneren dat zwart 'n beter beeld geeft dan wit.

Bij elk ander model was ik waarschijnlijk inderdaad verder gegaan, maar deze kleur geel is zo genadeloos, dat elke oneffenheid wordt uitvergroot. Niet alleen de geplamuurde gedeeltes, maar ook eventuele kleurverschillen in de eerste grondlaag. Bijkomend nadeel is dat er weinig te verweren valt; het is geen afgeragde kist. Hij is speciaal voor de Tiger Meet in deze kleuren gezet, dus veel schade zal hij niet hebben opgelopen.

Kortom, ik ga hem wederom 'n rondje plamuren en ik zal jullie de foto's besparen ;)

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13. maart 2013, 14:14 

Wegens Starfighters zijn best lekker en al het gewauwel in Jelmer z'n topic, even 'n korte sneakpreview... was hier achter de schermen nog steeds mee bezig en gaat zeker nog afgebouwd worden, maar gewoon even voor de leuk''n paar tussendora foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaat op zeker nog 'n [DONE]-netje worden ;)

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13. maart 2013, 14:52 

Ik had me een maatje vergist inderdaad Peter ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13. maart 2013, 23:35 

Ziet er goed uit Peet. Alle oneffenheden dus nu naar believen opgelost?

Zwart met geel vind ik een mooie combi. Ooit was er eens een programma op Discovery waarin Mark Evans een zelfbouwhelikopter in elkaar heeft gezet (a chopper is born). Raad eens in welke kleuren...

Afbeelding

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13. maart 2013, 23:42 

Ah René, je herinnert je de bak met ellende dus nog :titter:

Ja, uiteindelijk heb ik hem glad gekregen, maar wat n takkebak. Daar gaat geloof ik het halve topic over... Zelfs toen ie z'n eerste gele jasje had ben ik wederom overnieuw begonnen, maar het is nu net 'n spiegelei... alle naden zijn zo goed als weg en daar waar nog eventueel 'n kleine oneffenheid zou kunnen zitten, vallen mooi de decals overheen.

Voor de liefhebbers: neem de Hasegawa kit en de Syhart decals ;)

Maar... loon naar werken, daarom heb ik hem ook even weggelegd; was het decallen zat. Eigenlijk is het niet veel werk meer, bahalve de resin plofstoel die ik toch nog heb aangeschaft n.a.v. Peter zijn berichtje. Ik heb per abuis (alhoewel Revell de optie niet eens biedt) de verkeerde stoel gefabriekt. Onderstel is ook al klaar, dus als ik me boos maak (wat zelden gebeurd overigens) dan zou hij met niet al teveel inspanning tussen 'al die andere modellen' kunnen komen ;)

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14. maart 2013, 21:45 

Drammie schreef:
Onderstel is ook al klaar, dus als ik me boos maak (wat zelden gebeurd overigens) dan zou hij met niet al teveel inspanning tussen 'al die andere modellen' kunnen komen ;)
Heb je nog ruimte over dan in de vuilnisbak? :mrgreen: :mrgreen: Mijn eerste gedachte was: hoe heeft ie zijn topic terug kunnen vinden na al die tijd (maar aangezien ik zelf ook meerjaarprojecten zo her en der heb gepost wist ik het antwoord als vrij snel). De tweede gedachte was: van welk forum heeft ie deze plaatjes nou weer gejat, want een kit die glimt als een bepaald onderdeel van een zeker huisdier in de maneschijn.... Ach, we geven hem het voordeel van de twijfel.

Ziet er goed uit Peet! De aanhouder wint (best wel meestal). Als je volgend jaar (?) het onderstel er onder hebt zitten en de masking tape van de canopy er af hebt kunnen krijgen, dan zal er een fraaie 104 kunnen staan. Goede beslissing op toch nog een C-2 stoel op de kop te tikken. Weer een paar critici de mond gesnoerd. Verwering zou ik ook achterwege laten. Volgens mij was de echte ook een aardige glimbak.

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4