Verander lettergrootte
Het is nu do 13. dec 2018, 02:23

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 22 van 22   [ 213 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Flakpanzer IV in vier varianten (Esci, Hasegawa, 1
BerichtGeplaatst: do 6. dec 2018, 11:03 

Dank jullie wel!

markie schreef:
Het minste is het poppetje Huib.

Ja, dat is een heel oud Airfix mannetje met een aardappelkop.

RAM schreef:
Doe eens een "how to" hoe je de foto's maakt

Zal ik eens doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. dec 2018, 14:28 

Dioramaatje?

Tja, dit verhaal is nog niet helemaal afgelopen.

Afbeelding
Ik was dit topic ooit begonnen met deze foto als inspiratiebron. Door ongebreideld enthousiasme zijn het intussen vier Flakpanzers geworden ipv drie. Maar deze foto, of iets wat erop lijkt, moet natuurlijk nog eens gemaakt worden.

Nu ben ik niet zo'n diorama bouwer. Ik vind het leuker om aan de voer- of vliegtuigen zelf te werken. En die krengen nemen zoveel plaats in. Maar vaak is het wel leuk om een mooie foto op een dioramaatje te maken. Dus nu heb ik laatst bedacht om twee soort van generieke diorama's maken: ondergrondjes waarop je diverse modellen kunt plaatsen om een mooie foto te maken. Zo'n diorama moet niet teveel aandacht vragen, maar wel een goede sfeer geven. Belangrijk is ook dat de achterkant van het diorama een logische visuele overgang biedt naar een evt. achtergrond. De achterkant van het diorama moet dus iets hoger zijn dan de voorkant. Ook moet het ondergrondje groot genoeg zijn om allerlei formaten modellen of meer dan één voertuig kwijt te kunnen.

Verder wilde ik er twee maken. Één met een woestijnlandschap voor woestijnvoertuigen, een thema dat ik regelmatig bouw. En nummer twee een Europese situatie, die zo generiek is, dat hij voor van alles door kan gaan: Normandië, Nederland, Italië, Oostfront, Engeland, etc.

Afbeelding
Dat woestijnlandschapje heb ik al stilletjes een paar weken geleden gebouwd. Een paar van jullie hebben het in Hurdegaryp gezien.

Afbeelding
En het komt ook voor op deze foto, die jullie al kennen. Precies voor dit soort foto's is het bedoeld.

Afbeelding
Hier een detailfoto.

En nu ga ik dus ook zoiets bouwen in Europese sfeer, met als eerste doel een groepsfoto van de Flakpanzers.

Afbeelding
De ondergrond gezaagd uit een oud stuk triplex. Het wordt een straat, met een muurtje ernaast. Dat muurtje zorgt voor de visuele overgang naar de achtergrond. De lengte van de straat wordt bepaald door een file van vier Flakpanzers.

Afbeelding
De triplex ondergrond heb ik besmeerd met goedkope kinderklei van de Action. Daarin heb ik met een vormpje en een satéstokkie duizenden steentjes ingedrukt. Wat een %$@#*& klus! 's-Avonds aan begonnen, lag pas om twaalf uur in bed. Want ja, ff stoppen kan niet, dan wordt de klei hard! :roll:

Afbeelding
Detail van het plaveisel en de muurtjes.

Afbeelding
Een laag zwarte plakkaatverf eroverheen als basis, en een laag glans om de ondergrond goed af te sluiten. Anders zuigt die klei alles op.

Afbeelding
De basiskleuren aangebracht.

Afbeelding
Allerlei kleurnuances aangebracht.

En nu lekker verder met verweren!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 9. dec 2018, 00:39 

Ziet er veelbelovend uit Huib, kom maar op.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 22 van 22   [ 213 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22