Verander lettergrootte
Het is nu wo 16. jan 2019, 07:28

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/35 Panther Ausf. A Early
BerichtGeplaatst: wo 26. dec 2018, 12:45 

Erg mooi wat je hier laat zien.
En respect voor je oog voor detail, en je zin om het dan ook aan te passen. Ik betrap mezelf de laatste tijd nog wel eens op "ach, dat kleine detail..."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 8. jan 2019, 02:03 

peppie schreef:
Erg mooi wat je hier laat zien.
En respect voor je oog voor detail, en je zin om het dan ook aan te passen. Ik betrap mezelf de laatste tijd nog wel eens op "ach, dat kleine detail..."

Dank je :ok: Ja dat wil bij mij ook nog wel eens gebeuren maar stapje voor stapje wordt dat steeds beter :mrgreen:

Ik heb de rest van de splitpennen gemaakt en ze vastgezet met PE kettinkjes uit een Aber setje.
Afbeelding

En ook de pennen voor de reserve rupsbanden vastgezet
Afbeelding

Omdat ze PE zijn zijn ze compleet 2d maar in deze schaal zijn zulke kleine echte kettinkjes niet te vinden, in 1/16 zou het wel weer mogelijk zijn.
Nadat ik alles had vastgemaakt en bijgeschilderd was het eindelijk tijd om eens wat camo te gaan spuiten... of toch nog net niet? :panic: Om te voorkomen dat het overgespoten gereedschap eruit ging zien als slordige modelbouw leek het mij ook wel handig om daar eens op te gaan experimenteren met hairspray chipping. Dus eerst wat haarlak in een potje gespoten en toen met de airbrush een licht laagje aangebracht op de tools en sleepkabels om vervolgens eindelijk aan de slag te kunnen gaan met de camo :panic:
Eerst begonnen met Rotbraun van Mission Models (MMP) maar kwam toch al snel tot de conclusie dat in vergelijking met verf zoals MRP en Mr. Hobby dat watergedragen verf voor camo gewoon niet de moeite waard is. Dus nieuw potje Mr. Hobby H406 Chocolate Brown opengemaakt en een klein beetje 1:1 verdund met Mr. Levelling Thinner en man man man wat een verschil, waar ik met MMP bij wijze van spreke een half uur deed over een stukje was ik met de Mr. Hobby al na een kwartiertje klaar, enorme verbetering in spuit gedrag. Voor het groen dus maar gelijk Mr. Hobby H405 Olive Green gepakt voor de Olivgrün. Nadat ik de camouflage had gespoten heb ik de camouflage verf grotendeels van de tools gechipt met water.
Afbeelding

Aangezien deze tank een spatbord had die waarschijnlijk van een andere tank kwam heb ik hier het spatbord ook in een ander camouflage spatroon gespoten
Afbeelding

Aan deze kant van de toren zie je wat Dunkelgelb doorschijnen, dat komt door dat ik daar heel kunstig met mijn tengels een vingerafdruk heb geparkeerd in de natte Olivgrün, dat ben ik dus aan het wegschuren en moet eventjes opnieuw gespoten worden.
Afbeelding

Volgende stap is waarschijnlijk wat decals aanbrengen en voorbereidingen treffen voor de winter camo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 9. jan 2019, 18:40 

Gaaf hoor: gewoon doorgaan met piepkleine kettinkjes! Ook een mooi experiment wat je aan het doen bent met het meespuiten van de gereedschappen in de camouflage, en het er dan weer afchippen. Je laat in je verfvolgorde ook goed zien dat het Panzergelb af fabriek is en dat het groen en bruin later aangebracht zijn. Ben benieuwd hoe dat in het eindresultaat gaat ogen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10. jan 2019, 00:56 

Op deze manier laat je wel zien dat de camo kleuren echt later er op zijn gezet. Dat ze dan even het gereedschap er even vanaf halen om de boel te verven klinkt aannemelijk. Wat betreft de kettinkjes zou je eens bij de houten scheepsmodellen moeten kijken die hebben vaak hele kleine kettinkjes.

Afbeelding

Deze heb ik gebruikt voor mijn Sherman crab flail tank van Airfix 1/76. Het witte buisje is vier centimeter breed. Misschien een beetje te grof voor jou panther maar volgens mij veel beter dan die plat geslagen dingen. :weirdo:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10. jan 2019, 08:31 

Klopt, in de scheepsbouw zijn ook allerhande kettingen en andere mooie extraatjes te vinden. Had je nou laatst toch maar meer op die brouwersdag gekeken Pieter, dan had je ze wel zien liggen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11. jan 2019, 22:21 

Die kleuren en details staan 'm goed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13. jan 2019, 17:41 

reteip schreef:
Omdat ze PE zijn zijn ze compleet 2d maar in deze schaal zijn zulke kleine echte kettinkjes niet te vinden, in 1/16 zou het wel weer mogelijk zijn.

Ik heb van JOEFIX een kettinkje gekocht met 8 schakels / cm. Misschien zijn ze er zelf nog wel kleiner dan dat.

Camouflage zit er keurig op!

D.J.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3