Verander lettergrootte
Het is nu ma 24. sep 2018, 21:17

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Revell Tirpitz 1:350
BerichtGeplaatst: zo 9. sep 2018, 10:37 

Mooi, Ed. De nieuwe kleur rood ziet er goed uit. Ja, ik zie inderdaad dat de afplakrand niet strak is. Jammer. Nou ja, weer wat geleerd. En blij dat ik niet voor niets wat meer betaal voor modelbouwtape (Al heb ik ook wel eens een slecht afgesneden rolletje Revell tape gehad.)
Wat was er zo lastig aan het aanbrengen van de decals op de roeren?
(En de volgende keer het aanhechtpunt van je schroef wat netter wegschuren ;) )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 9. sep 2018, 19:50 

Ik ben ook erg blij met deze rode kleur. En wat de tape aangaat is dit experiment niet geheel uitgekomen zoals ik gehoopt had. Dat wordt de volgende keer weer gewoon Tamiya of Revell tape. Het geluk is wel dat je er redelijk dichtbij moet gaan staan wil je het duidelijk zien, maar als hij af is dan zijn er zeker mensen die er met hun neus bij komen en dan zal ik daar vast commentaar op krijgen. Het aanhechtpuntje op de schroef valt op de foto meer op als in het echt ;) maar zal er zeker op gaan letten. De decals van Revell zijn vrij stug/dik en ze kwamen niet echt over de bobbels te zitten die op de roeren zitten. (de strepen moeten precies op de bobbels vallen). Ik had al iets gelezen over sol en toen het niet zo lekker ging maar even zo'n flesje gehaald, deze vloeistof is naar mijn bescheiden mening onmisbaar voor elke modelbouwer. En zo zal ik vast nog wel wat tegen komen wat ik moet hebben.

Vanmiddag even bezig geweest met een gedeelte van het dek. En wat is dat hout een verschil zeg :plonk:
Ik ben zo blij dat dat erbij zit want het is echt gaaf. Het is wel erg oppassen bij het plakken want als het verkeerd zit en je wil het even loshalen denk ik dat het scheurt want het is erg dun. Gelukkig ging het goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens mijn zoektocht naar andere bouwverslagen zag ik dat bij de Bismarck de goten van de ankerkettingen ook van hout waren en dat ze bij de Tirpitz van staal waren. Althans ik had gelezen dat dat waarschijnlijk zo was. Hier ging ik bijna de fout in en realiseerde me net op tijd dat ik dat niet hoefde te plakken, ze zitten er wel bij. Toch even verder zoeken of ze er nu wel of niet op moeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 9. sep 2018, 22:54 

Wat je zegt, de lijn afplakken met, in mijn geval Tamiya tape, en dan de rest met goedkopere tape.
Zelf wil ik ook nog wel eens velletjes papier gebruiken om de rest af te plakken.

De kleur rood is mooi hoor. En dat dek is echt schitterend.

Wat betreft de scherpte van de lijn; bijna niemand zal het zien, maar jij wel. En ik kan niet voor jou spreken, maar ik heb gemerkt dat ik zelf steeds kritischer op mezelf wordt en daardoor ook steeds meer investeer in "goede" gereedschappen en materialen. Niet in 1 keer, maar over de jaren.

Andere reden is denk ik doordat mijn ogen wat minder worden en ik continu met zo'n vergrootglas op mijn hoofd zit en je dan dus echt alles ziet.. :titter:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18. sep 2018, 17:49 

Oeh die lijntjes zitten er ook niet strak op, of is dat flauw :)
Tot op heden een mooie bouw Ed, ben benieuwd hoe je het straks gaat doen om de boel echt tot leven te krijgen.
Maar set en sol zijn inderdaad onmisbaar, alhoewel het ook wel eens vreemd wil reageren met wat obscuurdere merken decals.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3