Verander lettergrootte
Het is nu zo 21. okt 2018, 14:38

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Ladies First Panther Ausf. A early 'Christel'
BerichtGeplaatst: wo 3. okt 2018, 21:04 

Het zijn alle 3 HE granaten, alleen 2 hebben een geparkeriseerde stalen huls ipv messing. Volgens de handleiding hebben de HE granaten een compleet zwarte kop en de AP granaten een zwarte kop met witte/zilveren punt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 3. okt 2018, 22:15 

OK. Ik dacht dat Duitse HE tankgranaten standaard geel waren.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 5. okt 2018, 23:54 

Huib schreef:
OK. Ik dacht dat Duitse HE tankgranaten standaard geel waren.

Zou heel goed kunnen hoor alleen is er zoveel (des)informatie beschikbaar en zijn musea restoraties ook niet per se de meest betrouwbare bron, in zo'n geval vertrouw ik er maar op dat Takom zijn huiswerk soort van gedaan heeft.

Omdat ik even helemaal klaar was met het decallen van alle granaten :sick: heb ik eerst maar besloten om even wat dingetjes aan te pakken die specifiek zijn voor deze tank. 'Christel' hoorde bij I./Pz.Rgt. 6 en die eenheid heeft aardig wat zitten knutselen aan hun tanks, bijvoorbeeld: een jerrycan rek op het meest rechtse puntje van het motordek, een handvat aan het luik achterop de toren (later werd dit in de fabriek al aangebracht), een bevestigingspunt voor reserve wielen en/of extra schakels aan de toren. 'Christel' zelf is alleen van de voorkant (voor zover ik weet) gefotografeerd en al die aanpassingen werden aan de achterkant aangebracht dus is er op de foto niks van te zien behalve dat ze geen schakels op de toren heeft zitten, gelukkig zijn andere tanks met ongeveer dezelfde aanpassingen wel goed gefotografeerd, één daarvan is 215 'Ingrid' en daar heeft iemand een mooie collage van gemaakt: https://www.flickr.com/photos/82596826@N03/16898876518
'Ingrid' behoorde tot 2. Kompanie, dit is te zien aan het gebrek aan schakels op de toren, aangezien 'Christel' en de tank erachter beide ook geen extra schakels op de toren hebben is het aannemelijk dat 'Christel' ook behoorde tot 2. Kompanie en dat ze ongeveer dezelfde aanpassingen had namelijk:
- jerrycan rek op het motordek
- reserve wiel gemonteerd in het midden van het motordek

Dat jerrycan rek was niet zo'n probleem, omdat die veel voorkomt op Panthers van deze eenheid is het best makkelijk om te zien hoe die er ongeveer uit zag en ook zijn er meerdere modellen gemaakt waar ik het van kon afkijken. Half uurtje geprutst met wat Evergreen en dit is het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

De jerrycans komen uit Meng's Panther Ausf. A Late kit

Het reserve wiel was wel een probleem omdat die slecht te zien is op de foto en blijkbaar heeft nog nooit iemand een model gemaakt met het reserve wiel op deze plek (voor zover ik kon vinden met Google tenminste) Gebaseerd op de foto en mijn eigen verbeelding denk ik dat ie er ongeveer zo uit moet zien.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet alleen nog ergens 3 boutjes vinden om hem vast te zetten :panic:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 6. okt 2018, 22:42 

Leuk, die gescratchte details.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 8. okt 2018, 07:16 

Ik denk dat Huib nog wel wat boutjes over heeft van zijn Valentine ;) Zou kunnen dat ze iets aan de kleine kant zijn, maar toch ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17. okt 2018, 23:51 

markie schreef:
Ik denk dat Huib nog wel wat boutjes over heeft van zijn Valentine ;) Zou kunnen dat ze iets aan de kleine kant zijn, maar toch ;)

Ik heb al een Meng setje gevonden met allemaal boutjes, hoef kan Huib zijn boutjes zelf gebruiken :titter:

Kleine update:
Ik heb de 1e 8 granaten af compleet met decals, 3 hiervan komen onder de toren en 5 er van komen in de zijkanten te liggen.
Afbeelding

Ook de Maybach HL230 P30 geverfd en geïnstalleerd, pasvorm hier is super strak waardoor ik best wat kracht moest zetten om hem op zijn plek te drukken, niet echt het meest plezierige klusje met al die breekbare uitsteeksels :panic:
Afbeelding

Die motor is een 12 cilinder benzine motor die een slordige 700 pk levert bij 3000 toeren, hiermee konden Panthers een kleine 55 km/uur halen wat voor een voertuig van 45 ton in die tijd best wel indrukwekkend was. Om slijtage tegen te gaan werd in november 1943 het toerental beperkt tot 2500 toeren waardoor de Panther nog maar 46 km/uur kon halen, nog steeds heel netjes voor de tijd. En zo klinkt die in de achterkant van de Weald Foundation Jagdpanther G2 https://www.youtube.com/watch?v=pTfFmfdv3XQ

En als laatste ben ik verder gegaan met het zimmerit voor op de toren en de romp
Afbeelding
Afbeelding

Overigens denk ik niet dat ik 'Christel' af ga krijgen voor Hurdegaryp, blijkt dat ik toch minder vrije tijd heb dan ik aanvankelijk had gedacht :panic:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. okt 2018, 07:23 

Hup, doorbouwen ;)
Heeft die Maybach trouwens een witte kop? Ik had verwacht dat dat een vieze vettige massa zou zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. okt 2018, 21:59 

Mooi, hoor! Granaten zien er prachtig uit. Zimmerit ook mooi. Moeilijk om de lijnen precies evenwijdig te krijgen?

markie schreef:
Heeft die Maybach trouwens een witte kop? Ik had verwacht dat dat een vieze vettige massa zou zijn.

Het ziet er meer uit als een luchtfilter, dan als een cylinderkop.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. okt 2018, 01:05 

Het is inderdaad een luchtfilterpakket, 2 stuks,

Afbeelding

Die granaten zien er goed uit, vanaf de foto zou je zeggen dat het echte zijn.
Zimmerit zit er ook goed op, niet te dik, maar misschien iets te regelmatig... valt na het verfen en verweren waarschijnlijk helemaal niet meer op.

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. okt 2018, 07:29 

Bedankt voor de uitleg :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende